Ik kijk al een tijd rond op dit forum om een en ander op te steken en me te vergapen aan de collecties van sommigen. Vergeleken met de meesten hier heb ik nog weinig verstand van horloges en omdat ik met wat vragen zit toch maar besloten een keer te registreren.
Al rondkijkend op internet naar Vostok-europe horloges, die me zowiezo erg aanspreken (bijv rocket n1), kwam ik op deze K3 submarine. Ik vond het direct een prachtig ding:
Zoals je ziet is het op de eerste site niet meer beschikbaar, bij de britse site nog wel. Wat wel opvalt is het prijsverschil: $170(?!) tegen £189.00. Als ik kijk naar andere vostok-europe prijzen lijkt me 190 pond wel redelijk maar de 170 dollar roept toch vragen op.
Verder hoor ik graag of iemand nog ideeën heeft waar ik dit model van de K3 elders kan kopen. Is het wellicht een verouderd model en kan ik daarom zo weinig vinden?
Tenslotte nog een vraag wat betreft watersport. Na wat zoeken op dit forum, zag ik dat er nogal wat merken zijn waarbij je de aangegeven waardes met een korrel zout moet nemen (tauchmeister?). Ik begrijp dat dit geen duikhorloge is, maar kan ik hiermee wel zout/zoet water in, of moet ik dat risico ook met een dergelijk merk niet nemen?
Ik heb zelf dit model niet ,maar wel 3 russen in mijn bezit en de prijs kwaliteit is prima.
Verder kun je de shop van juri levenberg is proberen goede service en snelle levering op ebay maar heeft ook een eigen shop ben alleen de naam ff kwijt.
Succes met je zoektocht.
Tenslotte nog een vraag wat betreft watersport. Na
wat zoeken op dit forum, zag ik dat er nogal wat
merken zijn waarbij je de aangegeven waardes met
een korrel zout moet nemen (tauchmeister?). Ik
begrijp dat dit geen duikhorloge is, maar kan ik
hiermee wel zout/zoet water in, of moet ik dat
risico ook met een dergelijk merk niet nemen?
Ook namens mij van harte welkom!
Ik heb persoonlijk geen ervaring met merken als Tauchmeister. Maar gezien de ervaringen van anderen denk ik dat ze niet altijd even betrouwbaar zijn op dat gebied. Net als dat sommigen een rotte appel vinden tussen Alpha horloges. Mocht je er toch mee het water in willen, dan zou ik eerst een waterdichtheidstest laten doen.
Zowel wereldhorloges als de officiele vostok-europe distribiteur in Duitsland hebben me verteld dat dit model niet meer leverbaar is. Nog even afwachten of de Brit er nog een op voorraad heeft.
Zoniet, dan wordt het een andere Vostok K3 of misschien een Anchar, hoewel die toch een stuk groter is.
Ik moet wel zeggen dat Wostok Europe en Wostok twee verschillende fabrieken zijn, maar daar kan je op deze site ook wel meer over vinden.
Omdat ik meer geinteresseerd in de horloges uit het Sovjet tijdperk, kan ik je niet het fijne hierover vertellen.
Een laatste update. Sinds vandaag in het bezit van deze K3-Submarine. Het is toch het nieuwere model geworden. Hoewel ik eerst twijfelde of dit model niet wat té groen is, blijkt dit bij normaal licht erg mee te vallen en een diepgroene kleur te zijn (foto 2). Ik ben er zeer blij mee!
Bedankje naar wereldhorloges.nl voor de goede service en zeer scherpe prijs waarvoor ik dit horloge kon aanschaffen.