Ik heb wat vragen over mijn nieuwe Omega Constillation. Met 1333 quartz uurwerk
De verkoper had m staan onder :
" Omega Constellation ST 398.0857 " Maar volgens mij is dit een ander type. Want als ik bij Omegawatches.com kijk, zie ik dat deze een metalen band heeft die geintegreerd is. Ik kan op deze site ook niet mijn versie vinden met gewone lugs. Is dit een speciale versie, mss voor japanse markt, las dat dat wel eens voorkwam.
In ieder geval, na veel speurwerk kom ik niet verder met meer info over dit type.
Wellicht dat jullie meer weten.
Ik vind m geniaal en moest m gewoon hebben, zo classy.
Dank voor de antwoorden !
Dacht al dat nr niet klopte.
De hits die ik krijg, ook met google lens, zijn de meesten nèt wat anders. Geen opstand randje, geen datum, of andere lugs, of heten anders: “de ville”
Maar een paar op ebay zijn gelijk.
Geen idee, maar ik ben er zelf ook zeker geen fan van. Tot nu toe heb ik dit alleen gezien bij Omega’s, die om esthetische redenen geen kroon hebben. In dit geval is er echter wel een kroon, dus ik begrijp niet waarom ze die functionaliteit daar niet gewoon hebben toegevoegd. Maar goed, het is een kwestie van wennen.
Omega ontwikkelde in de begin tijd van quartz hun eigen kalibers zoals de 1333, met (marketing) focus op accuratesse van het uurwerk en functionaliteit eg. COSC Chronometer certificatie zoals hier het geval is.
Voor de functionaliteit ontworpen ze TSA - Timezone and Second adjustment.
Idee is dat je makkelijk uur (en dag) kan aanpassen zonder de minuten en seconden te verzetten, een tijdzone/reis functie dus. Tevens kan je tot op de seconde het uurwerk instellen.
Het loopt trouwens zo nauwkeurig (5sc/mnd) dat je dus eigenlijk zelden een minuut hoeft aan te passen na het instellen, in theorie…
Dat is bij dit kaliber volgens mij ook het geval, dit is ook in advertenties gebruikt in die tijd.
Veel plezier ermee, leuk horloge.