Vragen over de Oris Sixty five Tropic Strap

Ik heb een exemplaar op staal incoming maar vind de rubberen band ook erg prettig. Weet iemand wat een originele Oris 20mm Tropic band kost? Is het de prijs waard of voldoet een aftermarket model van een paar tientjes ook?

2 likes

Ik heb ‘m gekocht bij de AD voor 110 euro als ik het goed onthouden heb. Gek veel geld voor een strap natuurlijk, maar hij is wel ontzettend soepel en branding op de sluiting vind ik altijd een plus. Voordeel vond ik dat er verschillende maten bestaan, dus je kan kiezen wat er best bij je pols gaat. Standaard is ie behoorlijk lang. De precieze maten weet ik niet meer, maar een mailtje naar Oris lost dat zo op :blush:

Moet wel zeggen dat ik ‘m eigenlijk heel de tijd op staal gehouden heb ondanks de rubber strap in de doos :thinking:

Ik heb die Divers ook aan de tropic band. Dat is echt een heerlijk zachte band om te dragen en lang genoeg voor mijn brede pols. Die goedkopere bandjes heb ik er ook een paar van, aan mijn vintage duikers, maar die zijn duidelijk minder van kwaliteit en allemaal voor mijn pols te kort. Die Oris band is echt een aanrader! :+1::slightly_smiling_face:

Als je je staal wilt ruilen voor de tropic (uiteraard wat opleg van mij erbij) dan sta ik daarvoor open. Ik was zelf zijdelings aan het kijken naar de stalen band, hoewel de tropic ook heerlijk zit.

Watchgecko links, Oris rechts.
Materiaal is hetzelfde, even flexibel. De Oris band is mooier, verfijnder.
Naast elkaar toont die van Watchgecko ietwat grof. Draagcomfort is hetzelfde.

3 likes

Overigens gaat er niets boven de stalen band. Die band maakt de SixtyFive ‘volwassen’.

Mooie aanwinst :+1:

1 like

Die stalen band blijft zeker. Heb bijna al mijn horloges op staal gekocht.

1 like

De rubber band is top.

1 like