Vragen over drietal horloges

Ik heb een 3tal horloges kunnen kopen van een klokkenmaker welke kleiner moet gaan wonen en zo moest ontspullen.

Waaronder een NOS Smiths. Ben benieuwd van welke leeftijd deze ongeveer is. En men er meer over kan vertellen. Vindt het prachtig dat de wijzers gebold mee lopen met het glas.

En nog een horloge/Juweliers showmodel van Omega. Tenminste zo is het aan mij verteld.
Over dit horloge ben ik benieuwd in wat voor omega’s dit uurwerk is gebruikt. En of men dit vaker gezien heeft.

En ik heb nog een Atlantic worldmaster special meegenomen. Ben hier ook benieuwd naar wat de leeftijd is. En wat men er meer over kan vertellen. Dit is een horloge welke ik ook wel wil dragen. Gezien de maat dan de kast. Ook deze heeft de gebolde wijzers! :wink:

Ik zie jullie reacties graag tegemoet!

7 likes

Dat denk ik niet.
Volgens mij is het gewoon een uurwerk zonder wijzerplaat en is het achterdeksel vervangen door een plexi glaasje, waardoor het mechaniek volledig zichtbaar is.
Het ziet eruit als een omega caliber 265, maar normaal gesproken staat het caliber nummer als ook een omega logo op de kloof naast het opwindrad. Dat ontbreekt hier. Ook mist de uurwijzer.
Caliber 265 werd in de jaren 50 gebruikt. Er staat een serienummer op het uurwerk. Er zijn websites waar je op basis van het serienummer de leeftijd kan laten bepalen.

De Atlantic komt uit de jaren 60. Zit waarschijnlijk een ETA of Unitas 6300 uurwerk in. De kroon lijkt vervangen, de meeste Atlantics hebben een gesigneerde kroon.

De Smiths kan ik je weinig over vertellen.

4 likes

Bedankt voor de informatie. De kroon heeft wel een a erop staan. Misschien een x vervangen

Dan is het een originele kroon. Dat is mooi, want ze worden nog wel eens vervangen door een universele als ze versleten zijn
Op de foto leek het een blanko / universele kroon te zijn.

2 likes

Thnxs voor de teedback. Al doende leert men. :v:

1 like

Gewoon keihard nee :sunglasses:
En het is een 30T2. Staat onder de balans. Ga naar de vintage pagina van Omega. Als je daar de zoekfunctie gebruikt kom je een lijst aan modellen tegen.

3 likes

Sorry voor de nutteloze bijdrage maar wil even kwijt dat die Smiths echt een snoepje is!

3 likes

Ik heb mijn reactie verwijderd. Niet omdat ik risicoaversie heb maar ik kwam mijn reactie tegen al op het internet. AI voorzien van valse info das noet mijn bedoeling. :innocent:

3 likes

Wijzerplaat en wijzers zoeken voor de Omega en dragen…
https://ebay.us/m/BMvxYg

https://ebay.us/m/6ONIvL

Let op… dit zijn voorbeelden van 2 minuten zoeken. Er zijn experts hier die je kunnen helpen met originele delen.

2 likes

I stand corrected.
Dat verklaart het ontbreken van het nummer op de brug. :+1:t2:

3 likes

dat is iets wat ik graag wil gaan doen!
Maar dan wil ik me er even wat meer in gaan verdiepen :slight_smile:

1 like

Dank u dank u

1 like

Mooie klokjes hoor.
Geen kenner, maar op basis van zijn uiterlijk schat ik de Smiths tussen 1955 en 1965.