Vragen over echtheid Hugo Boss, Diesel, Armani etc

Beste leden,

Al een tijdje toon in interesse om fashion horloges - Hugo Boss, Diesel, Armani ect, te verhandelen.
Inmiddels ben ik op diverse platformen wezen kijken, maar ik ben er niet zeker over de authenticiteit van de horloges.
Er zijn diverse websites met warenhuizen in China - ik vermoed dat ik deze hier niet kan benoemen, waar ze als groothandel diverse fashion horloges aanbieden tegen zeer nette prijzen. Alle horloges komen als full set inclusief tags en gewrapt in folie. Iedere verkoper claimt dat zijn horloges 100% origineel zijn. Ook op platformen als Merkandi kunnen deze eenvoudig worden gevonden, maar nogmaals ben ik daar dus niet zeker over de authenticiteit.
Persoonlijk zie ik veel online winkels - WatchDiscounter & OutletUur, die deze horloges voor spotprijzen aanbieden.

Zelf ben ik er niet zeker van of dat het wel of om namaak horloges gaat. De reden hierachter is omdat horloges als Hugo Boss, Diesel & Armani heel eenvoudig na te maken zijn - ze gebruiken namelijk japanse uurwerken die zo’n $5 per stuk kosten en met arbeid en al kom je op zo’n totale plaatje van $30.
Inmiddels heb ik met veel handelaren contact gehad, waarbij ik ook diverse bestanden met prijzen & modellen ter beschikking heb gekregen.
Zo even ter voorbeeld - een Hugo Boss horloge met een retail prijskaartje van de €399 in de Bijenkorf, kan worden ingekocht voor zo’n €55 per stuk.

Mijn vraag zou zijn of er inderdaad sprake is van perfecte namaak horloges, dus met zelfs met het originele uurwerk, of dat het daadwerkelijk originele horloges zijn, die voor een spotprijs worden ingekocht?

*Indien ik een verboden vraag stel, hoor ik het graag en zal deze post worden verwijderd.

Bij voorbaat dank!

Ik denk dat je deze vraag op het verkeerde forum stelt. De meeste leden hier hebben nul interesse in de zogenaamde fashion watches. En al zeker niet in de handel van replica’s

5 likes

image

11 likes

Ik ben niet zo thuis in de retail en resell, maar zou het niet voor de hand liggen dat officiële groothandels en/of andere verkoopkanalen daar een bepaald soort van certificering/authorisatie voor in huis zouden (moeten) hebben?

1 like

Daar ga je wel vanuit natuurlijk, maar als je kijkt naar de prijzen waarvoor deze worden aangeboden, lijkt het wel heel mooi om waar te zijn.
Of het kan wel zo zijn en dan pakken retailers wel hele grote marges binnen.

Daar zou ik niet per se van opkijken.
Maar nu ik erover nadenk lijkt het me onwaarschijnlijk dat de verkopen in Europa niet exclusief via een agent verlopen, die dat weer per land verdeelt, etc.

Ik denk inderdaad dat ook de grote merken hun horloges net zo goed bij dergelijke fabrikanten laten maken, en dat ze inderdaad grote marges pakken. Maar als ik je verhaal lees, dan zijn deze goedkope aanbiedingen vast niet authentiek en gesanctioneerd door de merkhouder.

Wie weet zijn ze in werkelijkheid wel beter dan wat die merken onder hun eigen paraplu verkopen, maar zij gaan natuurlijk geen groothandel voor 10% van de verkoopprijs toestaan.

If it sounds to good to be true, it probably is…

Kan aan mij liggen maar gaan de meeste Hugo, armani en diesel horloges niet voor zo’n €125~€135? Dan lijkt me een inkoopprijs van €55 niet zo gek :wink:

Dit is denk ik meer een vraag voor het fashion forum. Aangezien het bijna alleen om de merknaam gaat. De vraag is ook watvoor handelaar je wil worden. Een dropshipper die als het fout gaat zich behoorlijk in de nesten werkt. Of een echte dealer van de merken. Waarbij je een business plan opstelt, investeerders werft en officieel merkdealer word.

Als je op Ebay UK voor Hugo Boss zoekt, zie je ze tussen de £80 - £120 staan. Dat kan net zo goed ook namaak zijn.
Tenzij dit de strategie van deze fashion merken is, namelijk het aanbieden van hoge retail prijzen en wanneer het niet wordt verkocht toch maar weer kleine marges pakken en zo komen dus deze bij lokale aanbieders terecht…

Fashion watches worden vaak gemaakt in landen zoals China.

Normaliter, zijn deze horloges relatief eenvoudig in constructie en inhoud wat de prijs drukt, zeker in bulk aankoop.
Basic behuizing, Miyota quartz, vlak & dun glaasje,…
Rond de 50 euro inkoop is dus zeker geen uitzondering, ik durf zelfs bijna met zekerheid te zeggen dat de stukprijs nog lager gaat liggen.
Dankzij goede marketing en naambekendheid kan men de prijs zo opkrikken van 50 euro naar 400 euro zonder dat de target audience daar van opkijkt.

Betekent dit dan dat de horloges waar je het over hebt per definitie echt zijn?
Helaas, niet nee.
Voor fashion horloges is de namaak markt gigantisch.
Het vraagt veel minder aan financiële middelen, resources, R&D, etc. om een fashion horloge nauwkeurig na te maken dan een Rolex bijvoorbeeld.
Oppassen is dus de boodschap!

3 likes

Ik verwacht niet dat de topic starter op dit forum van zijn waren af zal komen.

Ben ook benieuwd hoe de interesse in het verhandelen van dit soort artikelen ontstaat. Voor de hobby lijkt me stug. Het is niet zo dat je dagelijks prachtige horloges in handen hebt en een leuke klantrelatie hebt. Is daar nu echt serieus geld mee te verdienen dan?

Beste,
Koop het gewoon via een officiele winkel.
Dan weet je zeker dat het echt is.
Kunnen je ook helpen indien service nodig is om b.v een band op maat te maken.