Vandaag bij de Kringloop hier in Deventer een leuk Pontiac handwindertje gevonden.
Redelijke staat, chrome van de kast is wel wat afgebladderd maar wijzerplaat enzo nog supermooi
Glaasje even wat opgepoetst en kan er ook nog mee door!
Even opengemaakt en swiss 17 jewels uurwerkje ziet er netjes uit.
Opgewonden op tijd gezet en loopt ook mooi en goed optijd.
Qua diameter is deze echt klein!
Nou vraag ik me af is dit een heren of dames model?
Weet dat “vroeger” de heren horloges ook een stuk kleiner waren maar zo klein??!
Breed met kroon: 32mm
Breed zonder kroon: 30mm
Ook ben ik erg benieuwd naar de leeftijd van het horloge en wat voor uurwerk het is?
Tijd voor wat plaatjes!!
Hartstikke leuk! Pontiac is een fantastisch leuk en ook goed merk met een rijke historie. Dit zou best een jongensmodel kunnen zijn, was in die tijd ook gebruikelijk als ik mij goed herinner. Mijn herenmodellen Pontiac zijn meestal 33 mm zonder de kroon.Ik denk dat deze uit de jaren '60 is. 3 Sterren duidt op een kwalitatief goed uurwerk.
Leuke aanwinst. Ik denk inderdaad ook dat het een jongenshorloge is, herenhorloges waren volgens mij toch minstens 32-33 mm.
Ik heb zelf twee Tissot visodates liggen van rond de 30 mm, volgens mij ook jongenshorloges.
Beide overigens per ongeluk gekocht op eBay. Beschrijving niet goed gelezen en gedacht dat het de herenversie was
Niet veel voor betaald gelukkig, dus de schade was beperkt.
AS 1702 werk, dus vroege 60er jaren.
Hetzelfde model met een andere wijzerplaat staat al sinds november te koop op MP
De kroon is denk ik niet origineel meer.
Allemaal bedankt voor de info en input!
En @Klokkengek bedankt voor de link!
Heb hem even vluchtig doorgelezen en ga er vanavond even voor zitten haha!
Toch wel grappig dat kwaliteit aangeduid werd met aantal sterren haha!
Alleen wel jammer dat het dus een “kinder/ jongens” formaat is haha. Zag hem liggen en dacht whow
Thuis eens rustig bekeken en op de pols gelegd… hmmz is echt wel heeeel klein haha!
Ga me eens verdiepen in het merk en denk dat hij dan via HF opzoek mag naar een nieuw baasje!
Puur uit interesse maar zou ik je mogen vragen wat voor heel weinig is?
Ik ben niet bekend met vintage en het merk dus wie is heel weinig alsnog 2k ipv 5k. In dat opzicht natuurlijk “heel” weinig maar aan welke bedragen moet ik hierbij denken?
Edit: en even on topic @Richz1986, mooie Pontiac en jammer van de maat. Ziet er erg leuk uit.
Zeker mag je dat vragen. Ik heb @Richz1986 een PB gestuurd, omdat het niet gewenst is om deals in het openbaar te bespreken op het forum.
Prijzen voor dit soort Pontiacs, in staal, variëren afhankelijk van de conditie van het horloge, maar in goede staat mag zo’n herenmodel voor mij niet meer kosten dan max. 100 Euro (als hij heel mooi is) en meestal ergens rond de 50 euro voor minder mooie, maar wel goede, exemplaren. Voor enkele tientjes vind je ze ook, maar dan moet er vaak wel het een en ander aan worden gedaan.