Het bouwjaar is te halen uit het serienummer van het uurwerk, volgens mij begint dat nummer met 862.
Volgens deze lijst zou het bouwjaar toch 1952 moeten zijn ?
Het bouwjaar is te halen uit het serienummer van het uurwerk, volgens mij begint dat nummer met 862.
Volgens deze lijst zou het bouwjaar toch 1952 moeten zijn ?
Ik kom er aan de hand van de foto (in combinatie met de lijst met jaartallen uit de link van thewatchguy) niet uit:
Erg mooi horloge met een minstens zo fraai patina. Ben zelf verslingerd aan Longines-modellen uit de jaren '50 en '60. Prachtige ontwerpen en wijzerplaten (in het bijzonder die voor de Amerikaanse markt) en nog mooiere uurwerken. Als je verstandig bent, kijk dan niet verder, want voor je het weet heeft het virus het te pakken…
Dank voor de complimenten, ik ben verguld met het horloge. En ik ben niet zo bang voor het virus, maar A thing of beauty is a joy forever. En in de jaren '50 zijn er prachtige dingen ontworpen. Zo ben ik toch ook eens ontvankelijk geweest voor het virus van de Citroen DS, uit '55.
Het serienummer lijkt toch bij nadere bestudering 10718453 te zijn, en dat zou 'm in 1958 plaatsen, als ik me niet vergis.
Ja klopt, 1958 .
BH heeft volkomen gelijk.
Eensch!
De Amerikaanse markt modellen hebben inderdaad vaak zeer attractieve platen. Voorbeelden
Ja, kwel ons maar… Ik had allang gezien over welke schatten je waakt.
Prachtig allemaal!
Mooie verzameling longines horloges.
Haha, die zijn niet van mij… mocht ik willen!
Mijn Gini’s
Incoming:
Ook niet verkeerd, vooral die laatste is een gave klok, die heb ik nog nooit gezien.
Indrukwekkende horloges, BH. En nog bedankt voor de datering van mijn horloge.
je kunt altijd naar Longines mailen, heb ik ook eens gedaan
foto erbij nr’s etc
beetje geluk krijg je een certificaat van echtheid en jaar
Ja, heb ik inmiddels gedaan. Ben benieuwd naar het antwoord.
Stond hier op het forum te koop
Helaas is mijn spaarpot leeg.
mijn 18K geelgouden Longines Ultrachron met kaliber 431. vroeg jaren 70 denk ik.
Ook een mooie, volgens mij is dat een sneltikker.
In antwoord op mijn verzoek meldt Longines per email:
Further to your request, we are pleased to provide the information contained in Longines’ handwritten registers.
The original serial number 10’718’453 identifies a wristwatch in 18ct rose gold bearing the reference 6888. It is fitted with a Longines manually wound mechanical movement, caliber 19.4. It was invoiced on 22 April 1959 to the company Ostersetzer, which was at that time our agent for Italy.
You will understand that we cannot certify the authenticity of your watch without having it in our hands.
If you would like a firm authentication, you may send us your timepiece for examination by our watchmakers in Saint-Imier.
De administratie voor het archief nog handgeschreven, in '58-'59. Opmerkelijk besef van stijl, of historisch bewustzijn?
In ieder geval een mooie bevestiging. Dat certificaat laat ik maar zitten: moet het horloge per post naar Zwitserland via Brussel en v.v. Voor een certificaat teveel risico en kosten. Zo’n certificaat is toch vooral handig als je de Longines zou willen verkopen en daar is geen sprake van. Of zien jullie experts dat anders? Iemand ervaring met het aanvragen van zo’n certificaat?
Mijn Longines bied ik binnenkort weer aan bij Catawiki, waar ik 'm ook aangeschaft heb.
De reden is dat ik al snel na aanschaf van de Longines uit het niets een allergie heb opgedaan tegen leer. Nooit had ik allergische reacties, bij geen enkele stof, maar plotseling besloot mijn huid een lederen horlogebandje niet meer te accepteren. Geen enkel lederen bandje. Zelfs niet een met rubber bekleed lederen bandje (van Hirsch). Van alles geprobeerd, maar tevergeefs. Frustrerend, want de Longines was zo niet meer te dragen; een stalen of een kunststoffen bandje is bij dit uurwerk geen optie, vind ik. Mijn Tissot Heritage Sovereign kan ik gelukkig blijven dragen met een zwarte Nato-strap; die combinatie gaat wel. En ik heb een Tissot Heritage 1948 aangeschaft, met stalen band.
Een horloge wil ik kunnen dragen en niet alleen wegleggen. Daarom bied ik de Longines aan. Helaas.