ik heb een vraag aangaande een 14k gouden dames horloge wat ik van de sloop heb kunnen redden. Het gaat om een Geneva, echter ik kan niet echt er achter komen hoe of wat het nu is? Ik kom wel Omega Geneva tegen enz maar niet dit horloge op internet. Nu ben ik ook niet een echte goede zoeker wat internet aangaat ( wel in de goud en rommel bakken op markten ) Ik heb hem bij mijn bevriende juwelier/ horlogemaker van een nieuw bandje voorzien en wat gepoetst. Ik denk dat hij maar weinig is gedragen. Open maken hebben we maar niet gedaan omdat dan het
zou kunnen sneuvelen en hij loopt perfect ( dus geen reden voor).
Mijn vraag is of er iemand is die me kan verder helpen wat jaartal zou zijn van het horloge en wat het merk aangaat. Sorry een beetje veel plaatjes geplaatst
Mikrolisk even nageslagen, maar zoeken op Genève geeft onnoemelijk veel resultaten, kun je weinig mee. De afkorting ELP achterop geeft een overzichtelijker resultaat, alleen is dat een fabrikant uit Pforzheim, wat nou ook weer niet typisch swiss made is
Ik heb het horloge uit een Duitse nalatenschap in een doos gevonden met wel 100 kermis klokjes. Dat zou verklaren dat het een Duitse horloge maker/importeur was. Maar het blijft raar dat er dan Swiss op staat. En wat voor automaatje zit er in?
Dan voor het mee zoeken
Het zou natuurlijk een “plakmerk” kunnen zijn, die horloges onder een eigen merknaam door een fabrikant in Zwitserland liet maken.
Gezien het swiss made en de 25 jewels vermoed ik dat er een eta 2824 of iets dergelijks in zit.