Vragen over Patek Philippe

Beste forum,

Graag willen wij jullie hulp vragen betreffende een Patek Philippe horloge dat onlangs bij ons in de familie boven water kwam. Het horloge schijnt ongeveer 45 jaar geleden gekocht te zijn, ziet er niet uit en moet schoongemaakt worden. Ondanks dat we het hele internet hebben afgezocht, konden we over dit horloge niets vinden. We hopen dat er iemand is die ons meer kan vertellen over het model en de echtheid van dit horloge.
De bijgevoegde foto’s zijn de enige die we momenteel hebben.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

1 like

Leg even uit waarom dan.

1 like

Ik vind online wel wat modellen die er redelijk op lijken, maar toch wel anders zijn.
Zeer benieuwd of dit een echt exemplaar betreft.
@Jim-1 weet het kennelijk al :upside_down_face:

Kan niet anders dan nep zijn.

Ik ben zeker geen Patek Philippe kenner, maar dit ziet er niet uit als een horloge van duizenden euro’s.
De afwerking van het uurwerk, of het gebrek er aan is zelfs op deze onduidelijke foto al te zien. Ik denk ook dat Patek Philippe zo’n horloge van goud gemaakt zou hebben en niet een dun laagje verguld dat er af slijt.

Dus nep.

1 like

Patek Philippe heeft nog nooit een verchroomde/vergulde kast gemaakt. Heel erg nep dus.

3 likes

Dead giveaway is gewoon meteen al die lompe schroef waarmee de al even onelegante rotor is bevestigd. Zal nog lastig worden een horlogemaker te vinden - hoewel ze er best zullen zijn - die deze klus aan wil pakken.

De dag- en maandschijven zitten ook schots en scheef, het is een behoorlijk complex uurwerk maar zal wegens de lage kwaliteit des te moeilijker worden om aan te werken. Probleem met eigenlijk alle replica’s…

Dus helaas. Welkom op het forum in elk geval. :slight_smile:

6 likes

Zoek eens wat afbeeldingen op van een echt Patek uurwerk op en beantwoord de vraag zelf…

Die komt in elk geval niet uit Genève :joy:

1 like

Dit blijven de leukste topics :joy:

Antwoord lijkt inmiddels duidelijk