Vragen over Tudor Oyster op marktplaats

Ik vind dit horloge wel wat http://sieraden-tassen-uiterlijk.marktplaats.nl/horloges-antiek/306796136-vintage-rolex-tudor-oyster-big-flower-shock-resisting.html

Alleen vraag ik me nu af wat er nu origineel aan is. Volgens mij de achterkant, kroon en band zijn niet origineel. Is zo’n horloge dan nog wel een tudor te noemen en hoe moet ik dit in waarde schatten? Ik vind het een mooi horloge wat ik wel zou willen hebben, maar het gevoel dat het niet klopt staat me wat tegen.

Beste Dens
Volgens mij is deze tudor horloge opgebouwt uit diversen stukken,buiten dat deze verkoper aangeeft dat de band niet orgineel is en gezien ik zozelfde horloge in mijn bezit heb valt mij op dat de achterdeksel waarschijndelijk ook niet orgineel is gezien de gravering vrij grof is in vergelijking van de mijne.
Mijn advies is afblijven.
Groet
AntonSV

Niet doen, deze staat al heel lang op marktplaats, volgens mij niet pluis.

Hier een paar foto’s van mijn jaren 50 Tudor,

Het is wel een ander type maar de kast is volgens mij gelijk.

mvg, Frans

Ik weet niet zoveel van Tudor maar ik heb twijfels over dat “Big logo”. In het VRF archief staat er ook niets over beschreven.

Verder is 34 mm erg klein maar dat is persoonlijk.

Gr. Roel

bedankt voor alle info. Ik kan hem overnemen voor 325 dat is niet duur… maar ik weet er te weinig van om me hier in te storten.

Dens Schreef:

bedankt voor alle info. Ik kan hem overnemen voor
325 dat is niet duur… maar ik weet er te weinig
van om me hier in te storten.

325,- is veel geld als je een Frankenwatch koopt, die de kwaliteit heeft van een Turkije replica…

Laatste tip; vraag de verkoper eens of je een post op het VRF mag maken over dit klokje. Daar zitten de internationale experts en weet je binnen 6 uur wat er aan de hand is.

Gr. Roel