Vreemd kalender horloge

Gisteravond voor de gein een bod op eBay en vanochtend gezien dat ik hem ook nog eens heb :slight_smile:

Ik heb geboden omdat ik zoiets nog niet eerder heb gezien.

Hij schijnt in NOS staat te zijn en goed te lopen. De kroon links is om maand en dag te stellen en dat is het zo’n beetje.

Mocht iemand hier meer weten over dit horloge of het gebruikte uurwerk dan houd ik me van harte aanbevolen(tu)

Hier wat foto’s van de verkoper, zodra ik hem heb zal ik eigen foto’s plaatsen.

Leuk, ik heb ook zoiets op mijn Wakmann.
Maanden erbij is ook altijd fijn.

Leuke en aparte horloge(tu)
Groeten Iwan

Leuk horloge :slight_smile:
Mooi uurwerk ook, nog geen schok bescherming van de balans as, dus waarschijnlijk vrij oud :slight_smile:

Leuk horloge hoor met mooi uurwerkje , muralt zegt mij niets maar het is goede kwaliteit en het is ook een oudje ,eind 40 begin 50 schat ik.

zeker een heel leuk horloge , gefeliciteerd

Bijzonder!
Ik vind 'm wel wat hebben.

Mooi ding, en voor géén geld.
Gefeliciteerd met deze aparte jongen.
Gaaf!

Gaaf!

Alleen lijkt de rode ‘GMT’ wijzer mij niet orignineel, waarom?, omdat hij die cijfers overlapt die hij zou moeten aanwijzer.

Lachen klokje! (tu)

Alleen lijkt de rode ‘GMT’ wijzer mij niet
orignineel, waarom?, omdat hij die cijfers
overlapt die hij zou moeten aanwijzer.

GMT=DATUM wijzer

;)

Mooi hebbeding en lekker gecompliceerd . Het ziet er inderdaad in onberispelijke staat uit .
Ik zie 'm zo al met een sjieke bruine leren band en kijk uit naar je eigen foto’s .

Yo , Manu .

Heel erg leuk horloge, zo te zien in heel erg goede staat (tu)
Zal ook wel een goede grootte hebben, deze zijn meestal zo’n 35/36mm diameter?

Je ziet ze af en toe wel een voorbijkomen op Ebay, het is een 11,5 lijns Font (FHF - Fontainemelon) kaliber 205 uurwerkje, de (met de hand te bedienen) datum en maandaanduiding horen zo op dat kaliber, is dus niet iets wat later op een uurwerk met enkel een datumwijzer erbij gemaakt is.

De “dagwijzer” verspringt dus automatisch, en aan het begin van de maand moet je handmatig de datum en maand bijstellen; die dagwijzer leek mij ook wel wat lang/groot en erg rood, maar als het NOS is (en aan de staat te zien, zal dat wel zo zijn), zal het wel zo horen, altijd moeilijk te beoordelen.

Ben benieuwd naar je eigen foto’s!

Groet,
Paul

Dank je Paul (evenals alle anderen natuurlijk(tu))

De maat zou een meevaller zijn want ik ging uit van 30 a 32 mm.

Zodra ik hem heb zal ik fotos posten en ga ik op zoek naar een mooi bandje.

groet

Marc

vouwfietser Schreef:

Alleen lijkt de rode ‘GMT’ wijzer mij niet
orignineel, waarom?, omdat hij die cijfers
overlapt die hij zou moeten aanwijzer.

GMT=DATUM wijzer

;)

Hallo vouwfietser, zie mijn aanhalingstekens.

Mijn vermoeden is dat de rode wijzer afkomstig is van een GMT horloge, dit omdat hij precies die vorm heeft en te lang is om de datum op dit horloge aan te wijzer daar hij de cijfers overlapt.

Dat dit een horloge is zonder GMT complicatie weet ik ook.

Dat is een leuke vondst (tu) Ik schat de diameter op 37 mm. De kast heeft ook nog eens een extra dikke wand.

Groet, Mark

Mark Schreef:

Dat is een leuke vondst (tu) Ik schat de diameter
op 37 mm. De kast heeft ook nog eens een extra
dikke wand.

Groet, Mark

Dat zou helemaal mooi zijn!

Verdorie nu wordt ik nog ongeduldig ook :slight_smile: