Deze kwam ik onlangs tegen en kon ik echt niet laten lopen want in deze variant kende ik hem nog niet.
Het betreft de VIP Memosail, een regatta horloge uit de jaren '70.
Het horloge is voorzien van een 7737 Valjoux uurwerk en is dus een chronograaf, alleen telt deze 10 minuten af waarna geleidelijk het woordje “Start” van onder af in beeld schuift wat aangeeft dat de zeilboot kan vertrekken. (Ik heb overigens zelf geen boot ;))
Het horloge komt niet heel erg veel voor en als je hem al vindt dan zijn ze normaal gesproken met een blauwe wijzerplaat uitgerust (op de laatste Rikketik beurs lag er 1 die echter binnen het eerste uur al verkocht was). Dit exemplaar heeft echter een gouden wijzerplaat met blauwe of zwarte maar nu grijze band en die kom je eigenlijk bijna nooit tegen!
Als klap op de vuurpijl heeft dit exemplaar ook nog de oorspronkelijk stalen band, wat een wonder mag heten want deze zijn vrij gammel van kwaliteit
Afijn, hier de foto’s, zoals je zult zien heeft dit horloge al flink wat meegemaakt, maar dat mag bij een sport horloge vind ik. Hij loopt en functioneert echter perfect (tu)