Vreemde kuren... Seiko Kinetic met opeens wel heel veel reserve

Een paar maanden geleden heb ik van een kennis een Seiko Kinetic overgenomen. Gewoon een heel simpel horloge, met max. 72 uur reserve. Maar de batterij, die erin zat, was slecht. Dus heb ik me een nieuwe besteld, en die erin gezet. Is bij dat horloge niet zo heel erg moeilijk, werkje van amper 5 minuten. Vervolgens heb ik het horloge weer terug in het doosje gedaan, om het er vanavond eens uit te halen, met de bedoeling foto’s te maken en te verkopen.
Wat schets mijn verbazing: Het horloge loopt nog steeds! Geeft nog steeds 24 uur reserve aan… Alleen heb ik de nieuwe batterij bijna 2 maanden geleden vervangen… Ik vraag me af, of de reserve nu opeens is toegenomen met de nieuwe batterij. Het horloge doet het verder prima, alleen de rotor is wat lawaaierig.
Misschien toch maar eens wat meer gaan dragen? :innocent: Of toch verkopen…

:crazy_face:

3 likes

De nieuwe capacitors hebben inderdaad veel meer gangreserve dan de oude.

1 like

Klopt. Met een nieuwe capacitor ging een kinetic van mij ook van max. 72 uur naar iets minder dan 7 maanden…De techniek staat niet stil…

1 like

Ik heb deze kinetic, en inderdaad de capacitator gaat maanden mee

1 like

Ik heb behoorlijk wat Seiko Kinetics gehad, van nieuw uit de winkel tot 25 jaar oud. Ze maken inderdaad veel geluid. Haast een soort van schrapend geluid. Dit typische geluid is voor mij onder andere de charme van Kinetic.
De capacitors die je nu koopt zijn inderdaad qua energie management niet meer te vergelijken als die van vroegah…

Heel cool horloge heb he daar…

Is zo meteen terug te vinden in het blauwe, maar dan met een stalen band, die er ook op zat, toen ik het kocht.

1 like