Vreemde omega speedmaster professional zaak!

Hallo mensen zoals jullie waarschijnlijk al gezien hadden, had ik mijn Omega Speedmaster te koop gezet. Dit horloge is compleet met papieren, tenminste dat dacht ik. Totdat een oplettende medeforumlid mij erop attendeerde dat het REF. NO. niet klopte bij dit model omega (zie foto), terwijl het WATCH. NO. wel klopt deze staat nl. ook op de kast!!!
Bij aanschaf van dit horloge ben ik notabene naar een juwelier geweest met de vorige eigenaar en deze juwelier ook omega dealer vertelde mij dat alles in orde was!!!Hij had de kast zelfs opengemaakt om te kijken. Enfin in de veronderstelling dat de benodigde papieren bij dit horloge hoorde heb ik dus de aankoop gedaan.
Maar nu blijkt dus een nummer niet te kloppen. Balen, balen en nog eens balen terwijl het horloge origineel is tot aan het omega logootje op het midden van het glas toe!
Dus ik Ferry Schweitzer gebeld en die zei inderdaad dat het Ref. no. niet bij dit horloge hoorde, maar hij zei dat de garantie toch allang verlopen is en dat het meer om de compleetheid van het geheel ging.
Hij zei dat als ik perse een bewijs wilde hebben ik het beste op de site van omega een soort van formulier kon downloaden daarop moest ik het watch.no invullen een digitaal doorsturen waarna ik een officieel bewijs thuisgestuurd kreeg met daarop de originaliteit van het horloge beschreven. Maar ik kan dit formulier helemaal niet vinden op de site!
Heeft iemand tips of hebben jullie een idee van de marktwaarde van een speedmaster zonder papieren!
Want ik wil natuurlijk niet iets aanbieden wat niet in orde is.

M.v.g. Franky

Alvast bedankt voor de reacties

Aan het einde van de vraag wordt je doorgelinkt, bij Contact us.

HOW CAN I BE SURE I AM BUYING A GENUINE OMEGA WATCH?
You can be sure you are buying a genuine Omega watch if you follow these steps:

• buy an Omega watch only from authorised Omega retailers

• ask for the credit-card size warranty, duly completed with the 8-digit serial number, the watch reference and the retailer’s full name and address

• if you want to know whether a watch is genuine, please send us the 8-digit serial number which is engraved on the outer edge of the watch case-back. We can then compare your information with our official records to determine whether the watch is a genuine Omega. CONTACT US

Te vinden op deze link:

Volgens mij moet het dat zijn.

Michel

Vervelend…

Het kan ook zijn dat de verkopende Juwelier een fout heeft gemaakt. Ik kocht laatst bij de juwelier een TAG Heuer nieuw, maar omdat ik met de verkoper over een Omega aan het praten was, vulde hij per abuis “omega seamaster” in op de TAG Heuer garantiekaart. Gelukkig zag ik het direct bij het invullen en werd er een nieuwe kaart ingevuld, maar anders…

Als ik jou was zou ik met het horloge en papieren terug gaan naar die Juwelier in Antwerpen (als die er nog zit?), misschien kunnen zij dit voor je in orde maken. Als het serienummer klopt is het toch écht van dát horloge hoor.

Succes

Ja dat is ook een goeie ik zal eens even gaan googlen op Juwelier Tensen!

M.v.g. Franklin

Tensen zit er nog hoor. Een hele grote zaak met alle topmerken. Parkeergarage op 100 meter afstand. Het adres op de kaart klopt nog.

hans

p.s. ik denk dat het gewoon een verschrijving is. Volgens mij klopt verder alles.

Ik hoop het echt, heb al contactmail naar tensen gestuurd en vandaag effe bellen.

Bedankt Franky

Goed heb net telefonisch contact gehad met juwelier Tensen in Antwerpen en hij zei dat ik het beste met het horloge en certificaat langs kon komen. Hij zou er naar kijken en waarschijnlijk is het mogelijk om kostenloos een nieuw certificaat aan te vragen. Dus effe doen maar dan, ben benieuwd.

Lijkt me een logisch verhaal van die verschrijving.
Ik heb ooit een verkeerde set papieren meegekregen.
Papieren voor een DeVille, terwijl ik een Seamaster had gekocht :wink:

Dag erna ontdekte ik dat, ben ermee teruggegaan. Was geen enkel probleem en is keurig opgelost.

Goed geregeld, laat even weten hoe het afloopt!

Hoop dat alles goed uitpakt voor je. Dit probleem heb je tegenwoordig met die geprinte kaartjes gelukkig niet meer…

Ach, het vertrouwen van de jeugd in techniek. Toch telkens weer een beetje ontroerend he. :wink:

marnix_moed Schreef:

Hoop dat alles goed uitpakt voor je. Dit probleem
heb je tegenwoordig met die geprinte kaartjes
gelukkig niet meer…

Ok vandaag weer contact gehad met juwelier Tensen in Antwerpen, had gesproken met Mevr. Tensen zelf, had haar de situatie uitgelegd en ze zei dat ik langs moest komen en alles moest laten zien. Ze verontschuldigde zich zelfs over het feit dat er een verkeerd REF. NO. op het pasje was geschreven en zei dat het mss mogelijk was om een nieuw pasje uit te schrijven met de juiste nummers erop want ze had nog wel een aantal blanco pasjes liggen! Ik wist niet dat dat zo makkelijk kon effe een nieuw pasje schrijven, maar goed erg vriendelijke mevrouw en tot nu toe goede service. Dus morgen effe op en neer naar Antwerpen om te kijken hoe of wat. En natuurlijk ook shoppen voor de vrouw hahahhhaa. Hou jullie op de hoogte natuurlijk.

Groeten Franklin

Yep, heb wel vaker stapels met die blanco kaartjes gezien. Ik denk dat het wel goed zal komen.

Heb ooit zoiets met een Fortis gehad.
Gewoon terug naar de juwelier en zonder gedoe een nieuwe met de goede nummers gekregen.

Franklin, ik voel aan mijn water dat dit helemaal goed gaat komen. (tu)

Hahaha ik hoop het ook Paul bedankt voor het hart onder de riem!

Groeten Franklin

Ok vandaag de grote dag naar Antwerpen toe naar Juwelier Tensen met mijn certificaat met verkeerde REF. NO. Gisteren al gebeld met Mevr. Tensen, dus ik kom binnen en leg de situatie uit aan een verkoopster en dat ik met Mevr. Tensen had gesproken die had gezegd dat ik mss een nieuwe blanco pasje zou krijgen met daarop de juiste nummers! Ik zei dat Mevrouw Tensen er na 12 uur zou zijn maar de verkoopster zei dat ze er nog niet was maar als mevrouw Tensen dat had toegezegd het helemaal geen punt was. Dus 10 minuten later stond ik buiten met een nieuwe pasje en de juiste nummers! HELEMAAL TOPPIE WAT EEN SERVICE!!! CHAPEAU!!!
Ik wil verder iedereen bedankten voor alle tips en reacties.

OUD PASJE

NIEUW PASJE

Groeten Franklin

Perfect opgelost met uitstekende service. (tu)

Geweldige service! Maareh, zo te zien heb je het kaartje een beetje te snel in je mapje gestopt… zitten wat veegjes van de stempel :wink:

Enneh, niet meer iets gespot voor je dame?

idd eind goed al goed, prima service, maar, wij gaan die service nu als bijzonder ervaren terwijl ik het eigenlijk vanzelfsprekend vind.