Hallo,
Even voorstellen.
Ik ben Peter, een pas beginnende hobbyist wat uurwerkjes betreft.
Ik kom gelijk met een vraag over een stopwatch.
Waar zou deze stopwatch voor gebruikt zijn ?
Groet Peter.
Hallo,
Even voorstellen.
Ik ben Peter, een pas beginnende hobbyist wat uurwerkjes betreft.
Ik kom gelijk met een vraag over een stopwatch.
Waar zou deze stopwatch voor gebruikt zijn ?
Welkom Peter, lijkt wel of het ergens ingeprikt kon worden. Heb je wat meer detail foto’s? Per antwoord kun je twee foto’s uploaden. Vooral van het uurwerk en evt merktekens helpen een antwoord te vinden op jouw vraag. Ben benieuwd!
Aks ik even mijn fantasie laat werken:
*Met de beugel wordt de stopwatch op een balk vastgezet.
*De pin is om de stopwatch te triggeren, wordt verbonden met een touwtje dat over bijvoorbeeld een renbaan of atletiekbaan wordt gespannen.
Zoiets?
Hier nog wat foto`s, misschien dat ze helpen bij het achterhalen waar voor die gebruikt zou kunnen zijn.
Ik heb geen idee.
Hallo,
Weet misschien iemand een internet site waar ik kan achterhalen welk uurwerk in deze stopwatch zit of in een (zak) horloge ?
Ik bedoel het type uurwerk.
Ik heb een paar oude zakhorloges met verschillende uurwerken, bij de ene zit het balans wiel links en bij de andere zit hij rechts ten opzichte van het opdraai knopje.
Hier zijn veel uurwerken te vinden:
http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?00&ranfft&&2uswk
En er is ook een zoekfuntie op die site waarmee je op basis van wat vorm kenmerken opties krijgt.
Het helpt als je op zoek gaat naar merktekens van de maker van het uurwerk. Vaak onder de balans.
Is dit niet een stopwatch uit de race scène, die je op het dashboard kunt monteren?!
Hoi Jenneke,
Ik krijg die zoekfunctie niet gevonden, heb je misschien een link daarvan ?
Hoi Roy,
Welke race scene ?
Rally rijden ofzo….
Lijkt op een duivenklok idee, zat ergens onder gemonteerd als je de pin indrukt stopt ie denk ik?
Daarmee kan je op basis van een beweging nauwkeurig meten
Weer wat geleerd
Hoi Jenneke
Super, dank je wel.
Hoi Pieter67,
Ik heb hem zo gekocht, ik heb geen idee wat de pin doet, hij werkt niet helemaal goed.
Hoi ivar1,
Bedankt voor de info, en idd weer wat geleerd.
Leuk met alarm functie