Vreemde tissot?

Overlaast gekocht op een rommelbeurs… :smiley: binnenkant is als nieuw, loopt als een zonnetje en op de achterkant staat "anti magnetic, waterproof , shock absorber "

Ik heb via een lijst gevonden dat dit horloge van circa 53’ of 54’ moet zijn… :slight_smile:

Maar op de voorkant staan helemaal niets !! geen spoor te bekennen dat er ooit iets heeft gestaan, of het tissot logo daar heeft geplakt… :S

Ik heb 5 uur wijzerplaten van tissot aan het bekijken geweest, maar ik vind deze plaat met enkel 12 en 6 nergens op het net…

Weet er iemand soms maar vanaf dan ik ??. ik was van plan om ze op te lappen, maar weet persoonlijk niet of dit de moeite is :S

en dan nu de foto’s

Het binnenwerk:

Geleende foto, maar binnenwerk is in exact dezelfde staat:

De wijzerplaat ( nergens te vinden ?? )

Ze is wel in slecte staat:

Binnenkant achterkant:

Misschien herkent iemand dit wel :smiley:

Er kan natuurlijk sprake zijn van een redial, of een losgelaten en verwijderd logo.

Dacht ik in het begin ook, tot ik nergens, maar dan ook nergens dezelfde wijzerplaat( met logo’s dan) tegenkwam… wijzerplaat is misschien vervangen… maar het lijkt me dat ze zoiets vroeger veel minder deden als nu… denk ik he :smiley: kan me hier grof in vergissen :slight_smile:

Als de originele wijzerplaat te ver heen was kan dat ook best 't geval zijn.
Why not?!

Een horlogemaker zou je meer kunnen zeggen door de plaat te demonteren: die kan vervolgens zien of er opnieuw (koud) gesoldeert is aan de pinnetjes om die goed te plaatsen voor dit uurwerk.

Verder: dat je een model niet kent zegt niets: er waren vroeger veel meer variaties dan tegenwoordig.