Vreemde vraag van een skeere tatta

Vreemde vraag mensen,

Koopt er wel eens iemand een horloge, puur en alleen voor het klokje zelf?? Misschien een rare vraag, maar ik heb de laatste tijd erge honger naar een nieuwe daily beater in de vorm van een Citizen NY0040, en dan specifiek de full lume versie (NY0040-50W als ik het goed heb…)
Ik ben van plan om dit horloge vervolgens helemaal af te dragen, dus geen rekening houdende met verkoop / netjes / box en accessoires bij elkaar houden / etc / etc…
Ook ben ik niet van plan om de originele stalen bracelet te gaan dragen. Ik draag duikers eigenlijk altijd op rubber (die ik nog genoeg heb liggen) en vind de Citizen bracelet sowieso geen topper…

Dus, in mijn afwegingen vraag ik mij af:
Mocht ik een een NY0040-50W kopen, zou er dan een markt zijn om de originele bracelet en box (gele duikfles) te verkopen? En wat levert dat dan misschien op?

Ik weet het, het klinkt allemaal een beetje gierig (skeer noemen ze dat tegenwoordig), maar ik heb hier haast al een kast vol met allemaal dozen, origineel spul, tags, kaartjes, bracelets, etc, van al mijn andere horloges. Ik zoek het bij dit horloge gewoon niet om dit bij elkaar te gaan houden…

Dus mensen, praat doekoe…!! Wat steek ik terug in m’n zak bij verkoop van de ballast??

2 likes

Ik denk dat je dan de juiste persoon op het juiste moment moet treffen.

Als je zelf de stalen band al geen topper vindt, vind de volgende het waarschijnlijk de moeite niet waard om de oem band los erbij te kopen.

Ook doos en papieren zal in deze prijscategorie minder populair zijn voor losse verkoop dan bij een duurder horloge.

De citizenduikfles zal wellicht wat aandacht trekken maar die wordt ook niet altijd standaar bij het horloge geleverd meende ik.

Ook heb ik het idee dat topics in het “bandenhoekje” niet zo snel verkopen als in het “horlogehoekje”.

T is de moeite waard om het te proberen maar wellicht dat het even gaat duren voordat je het kwijt bent.

Qua prijs ga je er denk ik niet veel op vooruit. Maar voor “skere tatta” begrippen is een paar tientjes natuurlijk genoeg om er moeite voor te doen.

1 like

Als het geen Rolex dozen zijn bouw je weinig stacks. Citizen bandjes en of toebehoren zal tientjeswerk zijn maar je hebt de kans er lang mee te moeten leuren.

3 likes

Geel fles, 5 euro voor kom ik het zelfde dag halen!

5 likes

Band 20-25 piek… inclusief verzendkosten en moet je net liefhebber voor vinden (geen haast)

Box… tja… wat de gek geeft, ding is niets, 5-10 piek max… tis geen goud!

1 like

Ik koop eigenlijk altijd voor het horloge zelf, maar inderdaad, ik geloof, zeker in dit geval, niet dat het de moeite is om de doos en band te verkopen.
Voor dit soort opbrengsten zou ik eerder overwegen de band in een la te gooien zodat je hem ooit wellicht nog een keertje kan proberen.

1 like

Dus dat horloge kost nog geen scheet, laat staan een knikker, en dus wil je wat verdienen met de verkoop van die verpakking? Bracelet voor weinig kan ik begrijpen, alhoewel… De laatste keer dat ik een bracelet had die ik niet gebruikte gaf ik hem weg.

2 likes

Thnx allemaal, voor de bevestiging van wat ik eigenlijk al dacht. Hooguit twee of drie tienen dus, met moeite… Dat is inderdaad de moeite voor het gedoe niet waard. Jammer dat de tweedehands markt beperkt is en dat die prijzen een nieuwe weinig ontlopen.

Gewoon een tijdje mee leuren niffo, wie weet komt er een young boy om de hoek die je sjizzle wil buyen.

3 likes

Rustaaaaag, jou(w) tijd komt nog wel :wink::rofl:

1 like

Er zijn zeker mensen die een set weer compleet willen maken, heb ik soms ook maar dan moet de restant van “de set” wel bijzonder genoeg zijn. Bij de NY0040 boeide me de fles niet, maar dat mapje die je soms krijgt in plaats van de fles was ik bijvoorbeeld wel in geinteresseerd destijds om een set weer compleet te maken. . En je moet zoals gezegd net op dat moment de juiste persoon treffen. Qua prijs is het tientjes werk max als je iemand vindt. Het is namelijk geen Omega Speedmaster big box…

1 like

die is niet zo beperkt hoor maar geheel merk afhankelijk. Bij Rolex, Omega en Breitling etc heeft dat zeker nog waarde. En ook bij sommige vintage. Maar moderne Citizen niet of nauwelijks en ook afhankelijk van het model. Dozen van een gewone citizen is alleen maar goed voor de prullenbak.

2 likes

Daar heb je gelijk aan. Echter verwacht ik dat het aantal mensen die dit willen in dit prijssegment een kleinere groep vormen dan bij, zoals je aangeeft, een omega speedmaster.

En vanuit de motivatie die OP benoemd geredeneerd lijkt het me weinig interessant om er moeite in te steken dit voor elkaar te krijgen.

Ik begrijp je beweegredenen die je destijds had maar dit is vanuit 1 persoons perspectief uiteraard ij tegenstelling tot een gehele markt.

2 likes

Eens… de kans is ook zeker klein…

1 like

Wat had jij dan verwacht ? Horloge van ± 250 euronen aanschaffen en dan 100 euro of meer terugpakken op de verpakking ?
hahaha …
Vind het al netjes dat je er al 10% op zou kunnen pakken (en dus de moeite om het niet rucksichtlos in de vulliebak te gooien maar ff snel op die MP te gooien) om eerlijk te zijn, maar misschien ben ik een grotere skeer :woozy_face:

1 like

Achja, het idee was leuk de uitvoering helaas minder.

1 like