Dit keer dekt de topic titel wel degelijk de lading . Sinds kort ben ik in het bezit van een Omega Seamaster Pre Bond uit begin jaren negentig.
Uitgevoerd in een combinatie van goud en staal en voorzien van een quartz uurwerk. En op een kenmerkende band. Nu wist ik dat dit model in verschillende formaten is uitgebracht en je destijds ook kon kiezen tussen de quartz versie en een automaat.
Wat ik echter niet wist dat Certina (ook deel uitmakend van de Swatch familie) een vrijwel identiek dameshorloge op de markt heeft gebracht. Weliswaar uitsluitend voor de Amerikaanse markt (aanname) aangezien er Swissquartz op de wijzerplaat staat alsmede 375 feet als diepte rating.
Oordeel zelf. Het ontwerp van de wijzerplaat, de bezel en de brede ring tussen crystal en bezel. Zou Certina destijds toestemming hebben gehad van Omega om een dergelijk model op de markt te brengen of was het een ongeëvenaard stukje plagiaat binnen de familie? Of is de ontwerper van Omega later voor Certina gaan werken?
Een zoektocht naar referentiemateriaal voor deze Certina Lady Diver heeft tot dusver nog niets opgeleverd dus het blijft speculeren.
Hierbij aan afsluitend familieportret .
Hoor graag van jullie of er nog andere theorieën zijn? Dank voor jullie tijd!