Vrijdag plaatjesdag 2020


Mijn horloge is veel kleiner. :grin:

11 likes

Wat een heerlijk muziek stuk. Ik ga 'm gelijk weer eens opzoeken tussen mijn LP’s.
Koptelefoon op en genieten :+1:

1 like

Yes, knikker ik er deze nog ff in :ok_hand: pareltje

Zo hard en grungy als Serj klinkt binnen System Of A Down, zo teder en fragiel zijn sommige nummers van zijn solo werk.

Serj_Tankian_-_Harakiri

4 likes

Geen idee wat gebeurt is, reageerde op een afbeelding van de cd van onze Limbo’s Rowwen Hèze.

Correctie mijnerzijds! Als ik terugdenk aan de tijd dat ik mezelf hier registreerde, kwam Lifted van Israël Nash niet van de platenspeler af. Ideetje voor volgende vrijdag :stuck_out_tongue_winking_eye:

Jongens, dit topic gaat over een plaatje van een horloge, een mooie plaat van je horloge of je horloge op een plaat etc. Niet over je muziekkeuze of muziekliefhebberij. Laten we dit topic on-topic houden voor iedereen en ga in het grijze gedeelte lekker los over muziek.

Fijn weekend iedereen! :kissing_heart:

2 likes

En omdat ik het gisteren vergeten ben hier wat Hollands trots!

8 likes

Excuses, had ik verkeerd begrepen, vanaf volgende week ontopic. Heb mijn posts verwijderd!

1 like

Volgens mij heb jij het niet helemaal goed begrepen. Horloges zijn er bij gesleept om verplaatsing naar off-topic te voorkomen. Het centrale thema is de liefde voor muziek van tastbare geluidsdragers en mooie platenhoezen.

Dat vind ik jammer. Was een prachtig persoonlijk verhaal. Beetje meer tolerantie zou m.i. wenselijk zijn.

Topics met plaatjes van horloges zijn de basis van dit forum, maar die hebben we dan ook in ruime mate.

Wat vind de geestelijk vader van dit topic? @Harpoen?

4 likes

Dat probeer ik ook, misschien wat minder duidelijk, te zeggen. :wink:

En volgens Harpoen hoeft er geen muziek bij van pas te komen maar ik snap ook wel de referentie naar plaatje. :smirk:

1 like

Ha ha, welnee joh, de vrijdagse plaatjesdag bestaat al sinds 2010 en ik ben pas in 2014 lid geworden.
Wel heb ik samen met @Chlorophyl plaatjesdag vaak ingevuld met een LP-hoes of CD, leuk en gemakkelijk, maar dat is helemaal niet de bedoeling geweest van het oorspronkelijke topic.

Bewust heb ik de laatste tijd ook iets anders hier geplaatst (wel altijd met een horloge :wink: ).

Zo is het gekomen :slightly_smiling_face:

3 likes

Goed om te horen. Resultaat van je opmerking is wel dat een m.i. mooie bijdrage wordt verwijderd. Blijf ik jammer vinden :grin:

1 like

Sluit je nou hierbij uit dat je een geesteskind ook kunt adopteren? :joy:

2 likes

Ik ben pas dit jaar aangesloten in dit topic en heb helemaal geen stem in deze :smile:. Maar als er soms hier en daar een uitwijdinkje bijzit is dat ook wel even verfrissend. Stukje van @Jason_Nash draagt m.i. wat bij… emotie over muziek. Leuk toch?

Het is lastig om driften van een passie te kaderen. En het feit dat we op het HF zitten duidt juist op het feit dat we gepassioneerde mensen zijn. Hier overlapt de passie horlogerie, muziek en HIFI techniek. Dus soms even kort uitwijden is haast evident.

6 likes

Ik vind het prima hoor. Ik heb ook niet gevraagd om te verwijderen. Meer dat we on-topic blijven met foto’s met een horloge. :wink:

3 likes

Wijze woorden :+1:

4 likes

Ik vind het ook een leuk en interessant topic. We moeten niet elke zin of woord op een goudschaaltje gaan wegen, er zijn al genoeg FM leden die daar een sport van maken…:wink:
Respect en tolerantie in deze tijden is noodzakelijk om in harmonie met elkaar om te gaan. Het woord plaatjesdag wordt door elk lid waarschijnlijk anders ervaren en ingevuld en dat vind ik prima.

5 likes

Mee eens.

1 like

Ik begrijp uit deze discussie dat we ongeveer op deze voet doorgaan. GELUKKIG. T Is n te leuk topic om te laten varen. Jason, jammer van je verhaal.

2 likes

Nog een plaatje dan? :thinking:

Als jullie nu denken, wat een bijzondere muziekkeuze heeft die Chloro! Dit komt dus uit die verzameling van LP’s die ik heb gekregen. Ik twijfel over welke ik moet houden. Welke ga je uiteindelijk nog een keer draaien? En m’n huis lijkt al op een kringloopwinkel dus meer zooi kan ik niet gebruiken! :rofl:

8 likes