Weer vrijdag, weer plaatjesdag. Mooie harmonieuze zangpartijen bij prachtige muziek uit de tijd dat de brillenglazen nog een stuk groter waren dan de horloges. Kijk maar.
Mijlpaal in de ontwikkeling van de country rock. De tweede van Poco uit 1971. Daarbij een horloge met eveneens Amerikaanse roots.
Miles Davis met misschien wel mijn favo plaat van hem. Dat eerste minuutje, zo ingetogen dat het bijna oncomfortabel aanvoelt.
Mooi
Een van mijn mooiste CD’s.
Rob Wasserman met een aantal grootheden uit de muziekwereld, prachtige muziek en fenomenaal opgenomen. CD is uit 1988.
Tijd voor digitale plaatjes. Ver voor ‘mijn tijd’: Little Feat, een band die meer aandacht verdient dan het krijgt.
Huh? Hoe kan ik dit nog nooit gehoord hebben?
Doet me behoorlijk denken aan the Sheepdogs, die momenteel best lekkere muziek maken.
Generatiedingetje???
Dat moet het zijn. Ondanks mijn relatief jeugdige leeftijd, meen ik echter vrij veel van de 60’s en 70’s te kennen. Niet in de laatste plaats door prima algoritmes van bijvoorbeeld Spotify.
Zo zie je maar, dat er nog altijd genoeg te ontdekken valt. Een mooi vooruitzicht.
Lol. Ik zou precies hetzelfde kunnen zeggen. Alleen dat van die jeugdige leeftijd is niet helemaal waar. De grap is dat ik ze ook pas een jaar of twee geleden echt heb ontdekt. Er is zoveel muziek dat er altijd een beetje sprake is van toeval in dat soort dingen. Ik kende het bandje wel maar heb er nooit echt aandacht aan besteed.
Precies dat. En of je nou jong bent, een oudere jongere of een jongere oudere of wat dan ook. Als je ervoor open staat valt er iedere dag een hoop moois te ontdekken.
Ha vrijdag plaatjesdag
Een Enzo Tempo Milano chrono bij Poco, die band hangt zeker in de lucht, want wordt hier de hele week al gedraaid:
Driedubbel LP: Isle of Wight/Atlanta Pop Festival

Ja. Nieuwe helden, waaronder Nederlandse topbands als Dewolff en Dawn Brothers mogen graag een ode brengen aan ook minder bekende bands van weleer. Zeker als ze samen jammen op het podium (het gelegenheids album Next of Kin is aan te raden ). Zodoende wordt je toch vaak de ‘juiste’ richting opgeduwd.