Tof
Én hét is weer zover. Vrijdag plaatjesdag.
Deze week een hele oude Nederlandse elpee, maar wel een snoepje. Earth and fire uit de tijd dat ze nog echte muziek maakten. Conceptalbum met het titelnr op de hele kant 2 . Serieuze symfonische rock mijlenver verwijderd van de poppy niemandalletjes van later, zoals weekend Misschien ook wel de eerste serieuze band die ik live gezien heb,als menneke,of misschien was dat de dizzie mans band wel. In zaal van Haandel in Erp.
En deze keer ook maar een keer de binnenkant van de klaphoes. Heb je meteen het juiste tijdsbeeld te pakken.
Naar aanleiding van een krantenartikel van vandaag deze nog even .Symfo zoals het hoort. Ik denk dat er van deze nog geen 50 verkocht zijn,dus misschien wordt het nog wel eens een collectorsitem.
Ik begin deze plaatjesdag met een Lattucino en de Urban Dance Squad. Hun debuutplaat “mental floss for the globe” is een monument.
Mooie Tudor en goede muziek, dus dat komt helemaal goed op deze saaie dag wat weer betreft.
Dear New York, this is a love letter…
Een paar nummers van Beastie Boys’ To the five boroughs. Met het prachtige uitklaphoesje

Ooit op het podium in de donkey in heemskerk gezien. Waren nog niet zo bekend. Ik dacht naar hiphop zoals Eric B and Rakim te gaan. Moest even wennen met het eerste nummer, man wat was dit voor geks … gitaren met hiphop… geweldig goed. Heb de CD en vinyl ook.
We hebben de vrijdag weer gehaald.
Het is weer plaatjesdag, en,zoals ondertussen bijna gewoonlijk, weer een pareltje uit het verleden.
45jaar oud en nog nix aan kracht ingeboet
9 nummers. 9 fantastisch stukken muziek…
Luister , geniet van elk nummer,en ook deze vrijdag kan niet meer stuk
Dé beste dag van de week; het weekend in zicht, Flieger Friday maar ook Vrijdag plaatjesdag!
Laat ik onlangs een boek hebben gekregen met een plaat er in, nu nog een platenspeler…
Voor mijn Oris klinkt het in ieder geval als muziek in de oren.
Werkse allemaal die ook nog mogen!
Oh, dit vind ik leuk! Zojuist naar de zolder gerend want volgens mij ligt er nog een doos oud vinyl ergens weggestopt! En ja hoor,gevonden! Jammie! Nu besef ik mij ook opeens dat ik geen enkele mogelijkheid heb om ze af te spelen, de platenspeler is al heeel lang geleden opgeruimd! Dus ff spotify aan en vanavond scharrelen voor een lp-speler!
Maar voor nu trap ik af met een album met Nederlands tintje: Testament, live at Eindhoven!