Vrijdag plaatjesdag 2021

Ik heb ze ooit gezien in ik denk 1978 in Dracula van mijn middelbare school in Kerkrade :yum:

En inderdaad, dat is wat er op de LP zelf staat. Had ik even beter moeten kijken.
Van schoolband tot Paradiso?

Hier heb ik even over na moeten denken.
Autocorrect van de aula?

Scherp, zou zo maar kunnen.

Nee hoor. Ze hadden toen al een optreden op Pinkpop achter de rug.

1 like

Dat is het goede woord hahaha

1 like

practice yo cuts vol 1+2

8 likes

Hebben in 1978 zelfs op Pinkpop gestaan. Was ook echt een goede band. Hun muziek wordt hier ook nog regelmatig gedraaid :+1:

2 likes

Beste muziek die er is :+1:t2:

1 like

het is weer …

12 likes

Geweldige plaat. Nederlandse sympho van de bovenste plank.
Hoe hier de bolero als inspiratiebron voor de opening werd gebruikt, heeft op zijn beurt weer veel andere bands geïnspireerd.

2 likes

Fijne plaatjesdag, plaatjesvrienden.
Vandaag, na veel te lang. Weer eens eentje van, wat nog steeds mijn all time favorite is.

13 likes

@Eddie
Was destijds tijdens hun Pink Pig tour over Europe zo ‘gelukkig’ om twee dagen achtereen in Ahoy hun concert te mogen bijwonen.
Wat een herinneringen, niet alleen de concerten maar ook de lange vrijdagnacht / zaterdag ochtend in het gangetje bij Dankers op de Coolsingel in Rotterdam om in de voorverkoop de kaartjes te kunnen kopen …

3 likes

Bij ons was Tickets in Nijmegen daarvoor de plaats.
Als je dat nu aan je kinderen verteld, Al die doorwaakte nachten, kijken ze je net aan alsof ze denken dat je het ter plekke bedenkt.
Als je bedenkt wat er toen in die rijen in rook opging, is het trouwens maar beter niet alles te vertellen :wink:

3 likes

Prachtig, met je slaapzak op straat in de rij liggen.
Iets wat je nu niet meer in kan beelden met het internet.
Ikzelf ben van ‘93, dus de verhalen van dit soort praktijken waren altijd tweedehands, van mijn oudste zus of neven en nichten, maar de generatie van mijn kinderen kan zich dit straks echt niet meer inbeelden.

3 likes

Mijn kinderen zijn van 98 en 99,en die hebben dat al.
Die zijn al, zo ongeveer,geboren met een telefoon in hun hand

3 likes

Ik ben dan gewoon wat ouderwets, denk ik :wink:

1 like

A chair is still a chair, even when there’s no one sittin’ there
But a chair is not a house and a house is not a home
When there’s no one there to hold you tight
And no one there you can kiss goodnight

Altijd kippevel bij deze lyrics :slight_smile:
En dat voor een Nice Price :smiley:

10 likes

Oh la la la…

11 likes

Leuk bandje. Jammer dat ze nooit een goede zangeres hebben weten te vinden :rofl:

1 like