Vrijdag plaatjesdag 2021

Zeker! Op youtube is er het kanaal Top2000 a gogo, van de week kwam er een kort filmpje op met Ian Anderson over Locomotive Breath :+1:

3 likes

Blijft een klassieker!

1 like

Kurt, gekocht bij het concert begint wat bijna mijn laatste concert ooit was, zo hard was dat! De oren piepten nog wel even na, maar het was een top avond!

11 likes

Alles uit de kast gehaald voor vanavond.
Nou ja, een deel dan.

11 likes

T’is weer vrijdag, dus …

13 likes

Goedemorgen plaatjesvrienden.
Een nieuwe vrijdag, een nieuwe plaatjesdag.
Vandaag een, niet al te opzienbarend album.
Eve, van Alan Parsons.
Altijd., volkomen terecht., in de schaduw gebleven van het grote.,I robot.,
Maarrr, als we van alle grootheden alleen hun grootste meesterwerken zouden laten zien, waren we ook een keertje klaar.
En, zeg nou zelf, ook dit is best het aanhoren waard,

13 likes

Meesterwerk! Samen met Thick as a Brick muziek van de bovenste plank.

4 likes


Far out exiting jaz zou de grote meester Zappa zeggen!

9 likes

9 likes


Turntable training wax

14 likes

Wat is dit toch een meesterwerk. Prachtige muziek en gaat ook nog eens ergens over…

Paar keer live gezien, o.a. in Ahoy toen hij na de pauze deze plaat bijna integraal uitvoerde. Wat een feest.

Amused to Death.

14 likes

10 likes

Jeugdsentimentje. Heerlijk mantronix soundje.

11 likes

Ry Cooder, heeft al lang een muziekale plek in mijn leven.


Goed weekend.

14 likes

Ha vrijdag plaatjesdag :wink:

Uit de serie LL (leuke labels) deze fraaie van Cat Stevens (“Foreigner”) met de ZentRa die ik toevallig vandaag draag:


:notes::musical_note::notes::notes::musical_note::notes::musical_note::notes::musical_note::notes:

11 likes

Alle concerten van de Floyd en zowel Waters als Gilmour zijn altijd een feest voor oor en oog geweest.
Met een kleine kanttekening.
Toen Roger Waters in 2011 the wall integraal neerzette in het Gelredome in Arnhem was het voor mij TE.
Tussen de originele projecties op de muur waren dit keer beelden gevoegd van, zeg maar gerust alle,oorlogen en aanslagen van 1945 tot toen.
Ik vond dat toen zo ontzettend heftig dat ik voor het einde van het concert de zaal verlaten heb, omdat ik voelde dat ik op het punt stond te breken.
Eigenlijk ook weer een groot compliment natuurlijk.

8 likes

Ik moet ff aansluiten ook met @Eddie.
Buitenaards is zijn muziek.

11 likes

Hier een fan van Roger Waters. The Wall in Gelredome heb ik gezien.
Ik vond vooral de zaal te groot. Maar, het was toch mooi om een keer te zien.

Was niet tot mij doorgedrongen. Mooi dat het jou opviel en niet koud laat, dat siert je.

3 likes


Lou Reed is favoriet :grinning:
Mooie plaat!

12 likes

14 likes