Vrijdag plaatjesdag 2023

15 likes

13 likes

,

20 likes

Alvast een mooi weekeind met deze prachtige gouwe ouwe!

21 likes

Deze heeft een streep voor vandaag

18 likes

Hoi Plaatjesvrienden.
Vandaag maar een keer gekozen voor de hoes.
Ik houd wel van die tekeningen in de oude hippie stijl.
Doet me bv denken aan Abraxas van Santana.
Maar muzikaal natuurlijk ook niet te versmaden.

17 likes

Sterke jaloezieën, dat je er zo je horloge aan kunt hangen. :wink:

2 likes

2 grote landen bijeen in horloge en plaat. Mooi lesje vocale geschiedenis van Johnny Cash.

19 likes

Kijk aan, die plaat van Brand X heb ik ook :+1:

Mijn plaat voor deze plaatjesdag:

:notes::musical_note::notes::musical_note::notes::musical_note::notes::musical_note::notes::musical_note::notes::musical_note::notes::musical_note::notes:

18 likes

19 likes

Een muzikale dag gewenst.

17 likes

@ROOMTU
wellicht schop ik nu wat HF’ers hard tegen de schenen maar ik vond heer Collins bij Brand X serieus heel wat beter te pruimen dan bij zijn ‘solo’ albums.

5 likes

Blurt

16 likes

Iedereen heeft recht op een eigen mening en smaken mogen verschillen hé.:wink:

6 likes

Hiemee aai je mij zachtjes over mijn hoofd. Nooit begrepen hoe iemand die bij Genesis drumde “let wel, drumde, niet zong” en als hobbyproject Brand X had, als solo artiest zo in het songfestivalgenre kon zitten.
Het zal wel hierover gaan. :moneybag:

3 likes

@Eddie
Heb het ook nooit zo goed begrepen, maar ik zit dan ook in het Peter Gabriel ‘kamp’
Aan de andere kant: de zang van Phil bij het live album ‘seconds out’ was eigenlijk best wel te pruimen.

4 likes

Gegoogled en niet kunnen vinden.
En misschien lees ik je text ook wel helemaal verkeerd, maar, heeft the man in Black en dan met name dit album connecties met Rusland?

1 like

Precies dit.
Ik bedoel zeker niet dat het een slechte zanger is/was,
Ik bedoel dat Genesis met Peter Gabriel een totaal andere band was dan Genesis met Phil Collins als zanger.
Net zoiets als Marillion met en zonder Fish

2 likes

Het ligt wat simpeler Eddie.
Ik bedoelde, een Russisch horloge (best apart) met Amerikaanse vlag op een Amerikaans historisch getinte plaat.

Johnny Cash doet dat overigens heel netjes. Met ook terechte aandacht voor het verhaal van de native Americans. Ook ‘Man in black’ is aandacht vragen voor alle misstanden. En bijv. zijn optreden in San Quentin prison.

2 likes

20 likes