Vrijdag plaatjesdag 2024

Plaatjesdag is here again!

Vandaag Gary Moore RIP. :disappointed:

Man man, wat heb ik veel van zijn werk gedraaid en van genoten. Alleen van uit de pré blues periode. Ik kon de omschakeling van hardrock/metal naar blues niet maken, ondanks dat het qua blues topplaten zijn…

Daarom deze onvervalste melodische mix van het hardere gitaarwerk!
Alleen jammer dat de nummers zo gefragmenteerd zijn opgenomen en de opnames enorm verschillen qua volume en kwaliteit.

17 likes

18 likes

Wow, dat had ik ook! Z’n rockwerk, waaronder zeker ook Wild Frontier (op vinyl dan), heb ik echt grijsgedraaid. Maar bij mij duurde het ook een tijdje, voordat ik die switch echt kon waarderen. Nu draai ik z’n bluesplaten misschien nog wel vaker. Toch wel heel erg goed ook en sowieso nog steeds triest dat deze held zo jong is overleden, alweer 13 jaar geleden, inmiddels.

1 like

:+1:t2: misschien moet ik ook gewoon alsnog de blues vaker gaan draaien!

En inderdaad eeuwig zonde dat hij zo jong overleden is. Net als zijn muzikale jeugdvriend en Thin Lizzy partner Phil Lynott. Ook al zo’n goede artiest met één van dè, zoniet dé fijnste, warme stemmen om naar te luisteren. En uit duizenden herkenbaar, net als Gary’s gitaarspel (the Loner speelt nu net).
Wild Frontier is ook opgedragen aan Phil, die kort daarvoor overleden is.

2 likes

Ach man, Phil! Ja, helemaal waar wat je zegt! Maareh, ik moet zo in de auto. Ik ga dit album ook weer even luisteren, onderweg. Wel gestreamd dan. :sweat_smile: Fijne vrijdag! :beers:

2 likes

Zeker, da’s mijn NA van vorige maand, de Straum Jan Mayen!

Misschien beetje OT hier wel, op deze foto heb ik geen plaat op de achtergrond…

4 likes

Top!
Ik was ‘m stiekem ook aan het streamen via Spotify i.p.v. de moeite te nemen het CD’tje te draaien en wat denk je met welke 2 nummers die zelf verder gaat na het laatste nummer van de CD!?

Blues & Phil! Geloof je toch niet! Alsof er een algoritme mee kijkt en luistert!

Jij ook veel GM luisterplezier en fijn weekend alvast! :notes: :beer: :cd:

9 likes

Rechts bovenin +nieuw topic .

Nog met Thijs van Leer ?

1 like

Ry Cooder heeft een “matching” horloge :grinning:

22 likes

Zelf nog steeds op zoek naar de LP Chicken skin music.

Kan ook :wink:

20 likes

Haha , heb m ooit eens uitgeleend jaaaren geleden :scream:

1 like

Vreemd , zou het niet weten :thinking:

Mijn bijdrage voor deze week, met dank aan mijn vrouw,

16 likes

Dopesmoker van Sleep, niet dat er nog dope gesmoked wordt maar hun sfeertje is erg prettig!!

14 likes

Hartstikke mooi, maar vrijdag plaatjesdag is al vanaf TL1 bereikbaar hoor.

Natuurlijk niet.

Zeker.

Dank, wat een mooi horloge!

1 like