Kom je op singletjes ook heel vaak tegen.
Dat is dan al een tijdje. 1975 of zo?
Klopt.
Ik heb deze elpee in 1972 gekocht toen ik met een werkweek van mijn middelbare school in Parijs was. Het enorme winkelcentrum in La Défense.
En ik ben van de generatie die de maanlanding heeft meegemaakt. Vandaar mijn liefde voor Omega.
Alweer plaatjesdag vrienden
Vandaag mijn NA op muzikaal gebied.
Afgelopen week met de hond aan het wandelen.
We komen langs een straatbibliotheekje, even neuzen, je kent het wel.
Deze bevatte naast de nodige boeken ook een flinke stapel dvd’s en cd’s.
En daar zat ook dit pareltje tussen.
Een nog ingesealde dubbel-live van Ayreon.
Dan kan mijn dag niet meer stuk.
Fijne plaatjesdag gewenst allemaal.
Goedemorgen,
Vorige week had ik hier Jimi Hendrix, dus is Frank Marino & Mahogany Rush een logisch vervolg.
Frank Marino is een Canadese gitarist, en “often compared to Jimi Hendrix, he is described as one of the most underrated guitarists of the 1970s”. Zijn stijl is vergelijkbaar met die van Jimi Hendrix en in zijn repertoire zitten ook vaak covers van Hendrix. Deze LP, “What’s next” uit 1980, staat vol met waanzinnige gitaarsolo’s, er is geen moment rust, elke verloren seconde lijkt hij er nog een mini-solo tegenaan te gooien. Hoogtepunt vind ik “Something ‘s coming our way”. Aan het eind moet je zelfs als luisteraar even uitblazen en zie je bij wijze van spreken de rook uit de speakers komen.
En het is niet toevallig dat er een racemonster op de hoes staat, want het is heerlijke muziek voor in de auto.
Frank Marino is degene die onder de Dodge uit komt en met het t-shirt waarop staat “Injection’s nice, but I’d rather be blown".
Ik heb al 45jaar een live lp van Frank Marino and Magohany Rush. Dat waren toch de tijden van de gitaar virtuozen. Ted Nugent, Page, Blackmore, Johnny Winter… en zo vele meer. Ik denk dat wij in een super muziektijd zijn opgegroeid.
Onder andere…
Precies dat denk ik ook heel vaak
Vandaag wordt het een dagje COLDPLAY.
Waarvan onderstaande 2 voor mij wel de mooiste zijn.
Goed weekend.

Ik heb daar ook geen enkele twijfel over