Dank je wel altijd een beetje spannend.
Dank je wel!!
Tof man
Die auto kan ik mij nog goed herinneren. Dat was een primeur.
En daarna kwam de uitvinding van de vinylplaat!
En toen kon het grote genieten beginnen.
In mijn Saab 900 uit 1988 zit ie ook nog. Durf hem alleen niet te gebruiken, want ik ben bang dat alles vast gaat lopen.
Jammer van de slechte foto en het nogal run-of-the-mill vormgegeven cd-boekje, maar dit is een zeer zeldzaam en uitermate vreemd werk van de verder volslagen onbekende Oostenrijkse componist Joseph Marx. Dit is nl. de enige commerciële opname van het bijna 70 minuten durende werk uit begin jaren 1920, dat een orkest vergt van ongekende omvang. De muziek is prachtig en kan zó als filmmuziek worden gebruikt, bij romantische Efteling-attracties of bij dramatische natuurdocumentaires van David Attenborough.
Marx was in zijn actieve tijd (1920-1960) een gerespecteerd docent en componist, maar na zijn dood compleet vergeten. De muziek zwelgt in rijke, vette klankkleuren zonder ook maar ergens echt te schuren of pijn aan de oren te doen. De vormeloosheid (sonatevorm, wat is dat?) en lengte nam (en neemt) vele critici tegen het werk in en de grote hoeveelheid musici die nodig zijn voor het werk vergen een financiële investering die vrijwel niemand zich nog kan en wil veroorloven (want wie komt er opaf? Een handjevol kenners, misschien). Maar alleen thuis is het af en toe heerlijk om je te laten overdonderen en meevoeren door de herfstige klankkleuren die Joseph Marx over je uitstrooit.
Vandaag in de Lange Hezelstraat in Nijmegen een mooie inkoop gedaan voor wèinig.
Alles dat je op de foto ziet.
Heerlijk de boel verkennen…alleen daar al lang mee bezig. Dus het kan en mag weer lang duren voordat ik opnieuw binnenstap bij Rob en Elly’s VINYLARCHIEF
Tussen al die noten een Tudor geplaatst…om de tijd in de gaten te houden…
Voorlopig hoef je je niet te vervelen!
Veel luisterplezier.
Daar binnenkort ook maar eens langsgaan…Heb je nog wat overgelaten?
Hahahaha, daar staat zoooo veel, dassgewoonnietnormaal.
Rechterpand voor de cd’s en elpees , linkerpand alleen maar lp’s.
Daar komen freaks, gelukszoekers, veelkopers, singlelovers…geweldige zaak.
Niks flashy, gewoon bakken met spul, oude zoldergevoel.
Heerlijk.
Als je de drempel overstapt verwacht je eindelijk de plaat te vinden waar je altijd naar op zoek geweest bent