Beter een dag later dan helemaal niet.
Ohhh, gelukkig…
Interessant, een van Johnny Cash die ik niet ken.
Blijft een verrassende man toch.
Zelfs nu nog een nieuwe LP uitbrengen ( met nummers die nog ergens op een plank lagen te verstoffen)
Opgenomen in 93 begrijp ik. 10 jaar voor zijn overlijden.
Nu dus uitgebracht en al in Spotify zag ik net.
Bedankt, Ik ga vanavond even lekker luisteren!
Een hectische afgelopen (werk)week heeft gemaakt dat ik vrijdag een keer heb moeten overslaan. Omdat ik jullie toch nog wel fijne feestdagen wil wensen en daarom toevallig toch hier ben…
Fijne kerstdagen
Die dame op de 10CC hoes lijkt Willeke Alberti wel na een nacht doorhalen
mocht ze willen
Hahaha
Mooie presentjes. Die van Johan is wat mij betreft één van de mooiere nieuwe releases van dit jaar
Beste band van NL!!
En begin januari live in onze lokale kroeg! Nog zo’n kadotje
Laatste plaatjesdag van 2024 is daar.
Moe van alle kerstmuziek op elke denkbare zender zelf maar weer aan het draaien.
Dit is het resultaat van een blind take in het donker.
Niet slecht, al zeg ik het zelf.
Goedemorgen,
“Fly me to the moon” is een nummer uit 1954 dat geschreven werd door Bart Howard. Oorspronkelijk heette het “In other words” en het is voor het eerst op de plaat gezet door Kaye Ballard. Er zijn ontelbare covers van gemaakt, waarvan de bekendste waarschijnlijk die van Frank Sinatra en Count Basie is. Een schitterende soulvariant is deze uitvoering van Sam & Bill uit 1965, geproduceerd door Johnny Nash (ja, de Johnny Nash van o.a. de reggaehit “Tears on my pillow” (wat overigens ook weer een cover is van Ernie Smith’s “I can’t take it” uit 1965), en die dus oorspronkelijk helemaal niks met reggae en Jamaica te maken had, hij kwam gewoon uit Houston, Texas, maar dat is weer een ander verhaal). In de videoclip is de single te zien op het Amerikaanse JoDa label van JOhnny Nash en DAnny Sims, in Nederland verscheen hij met fotohoesje via Artone op het Funckler label. Heel apart is de galmende hoge vrouwenstem zoals je die zelden bij soulmuziek hoort, maar die dit nummer wel heel apart maakt.
Fijne dag!