Kwam mijn lief vandaag mee thuis…
Ben benieuwd of het was is!
Zijn wel zwaargewichten - van de countrymuziek. Een gelegenheidsband begrijp ik. Klinkt wel leuk vind ik. Zuinig zijn op dat lief van je!
Bij het jaaroverzicht van Spotify kreeg ik ooit te lezen:
“Dennis, jij bent de enige ter wereld die van Billie Eilish naar het nummer Highwayman overschakelt”.
Heerlijk. Goed idee om die LP te halen.
En er is weer een nieuwe plaatjesdag aangebroken.
Vandaag een zogenaamde oer-elpee.
Eentje die iedereen in z’n verzameling zou moeten hebben.
En meestal ook wel heeft.
Geniet van plaatjesdag allemaal.
Goedemorgen,
Hij kwam op Valentijnsdag al even voorbij met Blue Valentine. Omdat ik niet kon beslissen uit welke periode ik wat moest kiezen, heb ik deze twee Tom Waits cd’s maar allebei gekozen. Ze weerspiegelen beide een andere stijl in zijn muziek. Blue Valentine is uit zijn 70er jaren Asylum periode, waarin de muziek wat meer jazzy was en de nummers wat langer, en Rain Dogs is uit de latere Island periode waarin hij eigenlijk alle stijlen door elkaar gebruikte. “Volgens zijn vrouw Kathleen Brennan maakt Waits maar twee soorten liedjes, grand weepers en grim reapers (tranentrekkers en magere heinen), een verdeling die enigszins parallel loopt met zijn Asylum Records-periode en zijn Island Records-periode” staat in Wikipedia. Dus voor elk wat wils. Kenmerkend is in ieder geval zijn heerlijke schorre, schurende, hese, doorrookte en doordrenkte stem, zo’n stem waarvan de één zegt: “Verschrikkelijk, hoe kan je dat in vredesnaam mooi vinden, die man hééft helemaal geen stem”, en de ander vindt het eenvoudig geweldig.
Zeker wel!
Op mijn pas gerenoveerde oude stereo toren. Graceland weer eens gedraaid.
Schitterend dat nummer Under African skies! Duet met Linda Ronstadt.
Dan wordt ik altijd nieuwsgierig
Wat speel je? Foto?
Edit: foto gevonden van 13 dagen terug. Mooie nostalgische set hoor. Dat speelt vast fijn
Ja, die Bertje de Wit kan wel zingen…