Vrienden van de geluidsdrager.
Daar zijn we weer met een nieuwe vrijdag plaatjesdag in het nieuwe jaar. Vrijdag Plaatjesdag 2025.
Om ervoor te zorgen dat op de eerste vrijdag van het nieuwe jaar er geen plaatjesvrienden verweesd moeten zoeken naar de nieuwe versie zal ik deze nu vast online zetten.
Zoals gebruikelijk gaat de eerste post van het nieuwe plaatjesdag topic weer naar mijn muzikale helden.
Deze keer The Final Cut, maar laat dit aub niet the final vrijdag plaatjesdag zijn.
Laten we met z’n allen hier nog lang mee doorgaan.
Vrienden ,laten we er met z’n allen weer een heel fijn plaatjesjaar van maken.
Ik kijk er naar uit.
Goedemorgen,
Je zou het niet verwachten van iemand die van o.a. Frank Zappa en Black Metal houdt, maar ik ben ook fan van de Cats, en dan met name van hun eind 60er en begin 70er jaren muziek, ongeveer samenvallend met de periode dat ze op het Imperial label zaten. Hits als “Lea”, “Why”, “Marian”, “Where have I been wrong” en “Scarlet ribbons” vind ik geweldig. Na “One way wind” was het allemaal helaas niet meer om aan te horen (m.u.v. “Rock & roll” en “The end of the show”). Toen ik jong was, in de 70er jaren, was het absoluut niet stoer om van de Cats te houden, maar wat later ben ik die wat oudere, zwaar georchestreerde nummers van de Cats toch gaan waarderen. Beetje hetzelfde als met de Bee Gees.
En dat de Cats zelfs op de psychedelische tour zijn geweest, bewijst onderstaand nummer met een heuse gitaarsolo en een videoclip in stijl die is opgenomen bij de ruïne van voormalig Hotel Restaurant Brinkman in De Steeg.
Fijne dag!
John Coltrane met My Favourite Things. Één van de weinige platen die hij op Sopraan Sax speelt. Ik heb een Japanse import cd in 24 bits geremasterd mono. Mooie luisterervaring
Ha, weer een verse editie van het plaatjesfestijn!
Ik start met nostalgie: hiphouse van Tyree Cooper en Fast Eddie.
All beste wensen allen voor 2025 en een mooie plaatjesdag en een fantastisch weekend. Op de gloeiende plaat nu even deze disco classic.`
Maar daarom niet minder lekker
Leuk om te zien en mooi gedaan die docu.
Ja, dan kon je het moeilijk krijgen op het schoolplein, dat viel toen min of meer in de categorie van James Last en Gert en Hermien. Nu heet dat Guilty Pleasure .
Gefeliciteerd! Zowel met een mooie plaat als je dertigste verjaardag
Gefeliciteerd met uw verjaardag. Veel luisterplezier.