Zijn er nog Brabo’s in de zaal?
Of zijn die al voorzichtig aan het indrinken?
Voor de onfortuinlijken die niet bekend zijn met de Brabantse cultuur: dit is geen schlager muziek maar eerlijke folkrock uit de latere jaren ‘70!
Zijn er nog Brabo’s in de zaal?
Of zijn die al voorzichtig aan het indrinken?
Voor de onfortuinlijken die niet bekend zijn met de Brabantse cultuur: dit is geen schlager muziek maar eerlijke folkrock uit de latere jaren ‘70!
Met teksten die 45+ jaar nog vrolijk bij me opkomen:
Goade mee, goade mee, mee nor beûte
Goade mee, goade mee, nor de wáái
Dé feestband. Man man man, wat heb ik een plezier gehad bij de optredens van die gasten.
Volgezopen,leeggezweet en lamgeblowd thuiskomen. Wat een tijd.
T gift nix dé de vogels fleute
Ze doen hetzellefde as wáái
Dat van die vogels was me ontschoten, maar klopt - prachtig toch! Ik heb ze nog eens ingehuurd toen ik in een jongerencentrum werkte. Ze hadden in Tilburg een stamkroeg, de Eglantier als ik me goed herinner.
De Bikse fiste…
Café de Egelantier…
Ja, da ken ik nog wel.
Klopt.
Verder hadde ze de fanfare van de eeuwigdurende bijstand, kindertheater pielekepoep, maar ze stonden ook aan de basis van Het Noorderlicht.
Toch de voorganger van 013.
Toch geen kleine naam in popzalenland.
En, vwb de optredens vroeger.
Ik krijg nog steeds een enorme glimlach op m’n gezicht als ik denk aan 2 emmertjes water halen.
Hét hoogtepunt van ieder feest dat hun optreden zo al was.
@Benkoo en @Eddie, kennen jullie Jango Edwards nog?
Ik ken hem van een optreden tijdens de Bikse fiste in Hilvarenbeek. Hij dook hier in (bijna blote kont) van een stoel in een plastic bekertje water…
Ja - zucht - dat was geweldig! Wat een jong lijf toch wel niet kan verstouwen hé?
Zekek . De fameuze langharige Amerikaanse clown.
Die stond trouwens wel heel graag in z’n blote kont.
Hij liet geen gelegenheid onbenut.
2 emmertjes water halen, werd uitgebreid gedraaid op mijn bruiloft, briljant…
Dé manier om een feest te laten slagen.
Mee eens, geweldig!
Gaat niet goed, jammer.
Ja, nu wel.
Heb ik live mogen meemaken…
Yes, die ken ik ook nog. In m’n studententijd heb ik nog een paar optredens van hem meegemaakt, o.a. op Uilenstede. Hij was “berucht” vanwege zijn zgn “audience participation”.
Heerlijk relax muziek