Vrijdag Plaatjesdag 2025

Eerste album van The Boss.:musical_note::guitar::notes:

Fijne plaatjesdag!:beers:

18 likes

Dikke proficiat!

![175828265590714756203 "dit weekend is het haar keuze ".

9 likes

14 likes

10 likes

Nu nog even in mijn tuintje met op de achtergrond dit dubbel album van Donna Summer.

15 likes

De kijvende , haar man en kinderen commanderende stem van de buurvrouw samen met het vrolijke geluid van hun bezems en bladharken.

En wij maar zitten met een lekker drankje.

3 likes

Mag je ook bij elkaar optellen?

Alleen dan kom ik op een respectabel getal eigenlijk…bijna zilver. :smirk:

Uhhhh, Debussy onder Hamilton vandaag.

14 likes

:joy::rofl::joy::+1:t2:

1 like

Wel 0% moet nog werken straks :beers:

1 like

Ted Heath was jarenlang een gewaardeerd trombonist in allerlei typisch Britse dansorkesten. Leuke muziek, maar geen jazz of swing, en laat Ted nou juist daaraan verslingerd zijn geraakt in de jaren dertig. Zijn idool Glenn Miller, op tournee door Engeland in 1944, spoorde hem aan een eigen big band te beginnen, en, na wat aanloopproblemen, kwam deze band inderdaad tot stand. Het werd een geweldig succes. Ted nam vele singletjes op, vaak nogal commercieel, maar van jazz alleen kon men niet leven. Ook een flink aantal elpees, met muzikaal veel ambitieuzere inhoud, zag het levenslicht en die zijn allemaal heruitgegeven door Vocalion. Hier (op een tweetal uit 1959 en 1960) stelt Ted de diverse instrumenten in het orkest voor met een heerlijk sappig Cockney accent (Michael Caine zou er jaloers van worden) en speelt de band 16e eeuwse deuntjes op moderne wijze. Het plezier en het vakmanschap spatten er ook nu nog hoorbaar vanaf.

12 likes

Dat was toch ook wel retereteretegoed man!
Alfred Lagarde is de baam die me meteen in het hoofd schiet

1 like

Eerder Ravel. Die werd door Stravinsky de Zwitserse horlogemaker genoemd vanwege zijn grote technische precisie.

2 likes

Haaaaa , heel scherp en een mooie verbinding ook!

U vraagt, wij draaien :slightly_smiling_face::+1:

12 likes

Tja, en dan ook nog het pianoconcert voor de linkerhand…hoe goed is dát zeg. Er zijn meer componisten die voor Wittgenstein schreven, maar geen enkel werk haalt het bij dat van Ravel, f-a-n-t-á-s-t-i-s-c-h! (Bortkiewicz is overigens wel heel mooi en zwaar romantisch, maar niet zo spectaculair.)
Zeer apart horloge ook, een lust voor het oog.

2 likes

Dankjewel!

En idd de muziek is briljant.
Nu ben ik niet speciaal een fan van mevrouw Wang, maar zij heeft wel een mooie uitvoering gespeeld !

Er zijn er meer die dat vinden trouwens :smile:

Uitvoering op foto is niet door haar gespeeld overigens

2 likes

Ze komt in maart in het concertgebouw met dit concert.

…met werk van Chausson en D’Indy! Die kom je niet vaak tegen! Goeie smaak!

1 like

Heb het gezien en weet het !!! :cry: ben d’r niet bij jammergenoeg.

Moet een feest zijn.

Ga wel volgende week naar een heel ander type pianospeelster.
Heb haar boek gelezen en met haar verhaal steelt ze mn hart.
Marietta Petkova.
Hoop dat mn verwachtingen niet te hoog gespannen zijn…

1 like

Oh, die ken ik niet, maar lijkt me wel interessant. Veel plezier (in Brummen?)

1 like