Sorry, gisteren helemaal geen tijd gehad om even rustig een plaatje te draaien. Vandaag wel. Dus, vandaar deze late bijdrage.![]()
![]()
Liefhebber? ![]()
![]()
![]()
Met Pallas vandaag weer eens een goeddeels vergeten progrockbandje uit een grijs verleden in de speler.
Fijne plaatjesdag muziekvrienden.
Goedemorgen,
Vandaag “Peace” van Peter uit 1970.
Ik moest even terugdenken hoe ik hier nou weer op kwam.
Maar dat heeft te maken met Klaatu van vorige week. Vroeger luisterde ik veel naar Radio Caroline en daar werd regelmatig “Calling occupants of interplanetary craft” van Klaatu gedraaid als eerste nummer van hun nachtprogrammering. In die tijd hadden ze bij Radio Caroline een terugkerend thema dat heette "Loving Awareness”. De naam zegt het al: een beetje het idee van “All you need is love”. En dit nummer, “Peace”, werd ook veel gedraaid want het paste natuurlijk prima bij dat thema. Ze hadden op een gegeven moment zelfs een eigen huisband die Loving Awareness heette met een gelijknamig album. Omdat de muziek van die huisband erg veel weg had van de Beatles en er verder niks over de band bekend was, werd gesuggereerd dat de leden van de Beatles achter Loving Awareness zaten. En datzelfde werd ook gezegd over Klaatu. En zo is de cirkel weer rond: Klaatu → Radio Caroline → Peace → Loving Awareness → Beatles → Klaatu.
Fijne dag.
Even stilstaan bij het overlijden van deze grootheid.
![]()

Een moment van rust en stijl op vrijdag.
Money and Cigarettes van Eric Clapton, een ode aan eenvoud en karakter.
Op tafel : een horloge, een krant, een aansteker, sporen van tijd, nieuws en gewoonte. Tijdloos, net als Clapton zelf. Sommige dingen raken nooit uit de mode — klasse, muziek en vakmanschap.
Eenvoud is de ultieme luxe.
![]()
Ik doe mee. ![]()
Een begenadigd rockartiest!
Al deze solo nummers zijn ook echt lekkere rocknummers uit die tijd.
En droeg een Breitling!
Toppers van Toen was jarenlang een radioprogramma van dertig minuten gepresenteerd door Hans Simonis, waar ik als puber in de jaren tachtig elke week weer naar uitzag, want de popmuziek uit die tijd boeide mij maar zeer matig (nog steeds trouwens). In de jaren negentig verschenen negen cd’s met muziek van zorgvuldig gerestaureerde 78-platen. Gisteren in het Museum van de Twintigste Eeuw in Hoorn lag de vrijwel complete set (deel 2 t/m 9) te koop voor slechts 4,95…(geen idee of dat nou een vergissing was; de medewerker overigens ook niet). Deel één heb ik gelukkig in de jaren 90 al gekocht.
Hier nu een van mijn grootste muzikale helden, de veel te vroeg overleden Tom Petty ![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Fijne plaatjesdag verder, muziekvrienden!