Zo jammer van Luc. ![]()
Heerlijke gast, zowel qua muziek als karakter.
Het kerstseizoen begint bij ons met het optuigen van de kerstboom vergezeld door de klanken van Dean Martin’s lp uit 1959, A Winter Romance. Daarna volgen nog meer klassiekers zoals die van Frank Sinatra, Ella Fitgerald, Peter Alexander, Bert Kaempfert en, uiteraard, Bing Crosby. In 1962, wintig jaar na de opname van de bestverkopende plaat aller tijden, White Christmas, deed The Groaner het nog eens dunnetjes over met een lp, ditmaal in stereo, en zonder White Christmas. Een mooie mix van swingers en klassiekers.
De laatste plaatjesdag van dit jaar maar afsluiten met dezelfde band waar het mee begonnen is.
Kan niet anders zijn dan mijn muzikale opvoeders.
Mijn all time favorieten.
Fijne plaatjesdag gewenst en een fantastisch 2e Kerstdag met aansluitend een heel fijn muzikaal weekend gewenst.
Er zouden er nog vele volgen
Mooie Tweede Kerstdag en een fabeltastisch weejen toegewenst lieve HF’ers
Afgezien van enkele uitzonderingen ben ik niet zo’n fan van kerstsingles - en al helemaal niet van die oorwurm van Michael Bublé (“It’s beginning to look a lot like Christmas") die je deze dagen irritant vaak hoort.
Een paar van die uitzonderingen zijn b.v.:
Maar deze van John Lennon vond ik, met die drie bejaarde oorlogszuchtige mannen aan de macht, momenteel wel erg toepasselijk.
Iedereen een fijne Kerst gewenst!
Er is bijna niet onderuit te komen, dus ik laat het maar over me heen komen.
2 uitzonderingen.
Als ik het woorje santa of mistletoe hoor in een liedje gaat er acuut een andere zender op.
Het zoetsappige wat daar bij hoort ben ik echt allergisch voor.
Die komen in elk geval op deze plaat niet voor… Zoetsappig? Op momenten zeker, maar vaak sfeervol en soms jolig. En over een paar dagen gaat 'ie weer voor 11 maanden de zolder op…
Na 2 lange auto ritten naar familie met passende sfeer muziek van o.a. Chris Rea, Bing Crosby en zelfs en fraai Russisch koor.
Thuis maar weer eens op herhaling met Willie Nelson.
Let op het prachtig dramatische “Seven Spanish Angles”. Met passende trompet begeleiding.
Fijne avond en veel luister plezier nog mensen!
Vrienden van de geluidsdrager.
Hierbij een zeer officiële mededeling.
Plaatjesdag 2026 staat on line.
Laten we weer massaal onze muzikale helden hier eren.