Met de beste wensen voor 2026 ook in dit topic weer aandacht voor Steely Dan’s “Aja”.
Voor de verandering nu eens de achterkant van dat schitterende album met mijn schitterende Dubach:
Goedemorgen,
Hij is al een keer ter sprake gekomen toen met het singletje met de titelmuziek van Thierry la Fronde. Floris was het Nederlandse antwoord hierop en betekende de doorbraak voor Rutger Hauer en Paul Verhoeven. Ik heb de hele serie op DVD en toen de kinderen klein waren, zo’n 20 jaar terug, was het heerlijk zondagmiddagvermaak. Op Youtube staat nog een leuke documentaire over de serie (https://youtu.be/yeEFLUfp0SY?si=M8Yir²au47JiNRySj).
Op het singlehoesje staat Hans Boskamp afgebeeld die in de serie de bijgelovige slechterik Grote Pier speelde (leuk weetje: in 1956 was Hans Boskamp met zijn vrouw Nan de eerste die “Aan de Amsterdamsche grachten” op de plaat zette). Toen Floris op tv uitgezonden werd, was ik een jaar of 10 en ik kan me herinneren dat er toen (eind 60er jaren) meer leuke kinderseries waren, zoals Belle et Sebastien, de hierboven al genoemde Thierry la Fronde, de Engelse Vrijbuiters en op België Kapitein Zeppos met die maffe amfibie-auto.
Vandaag rockt de Tissot mee op de beats van de Stones en hun iconische album Some Girls .
Terwijl ‘Miss You’ uit de speakers knalt, vangt de dial het licht van deze legendarische hoes.
Met ‘Beast of Burden’ op de achtergrond bewijst dit horloge zich als een echt werkpaard.
In 2026 blijft deze combinatie van Zwitserse precisie en rauwe rock-'n-roll onverslaanbaar.
De kleur van de wijzerplaat matcht bovendien perfect met de felle kleuren op deze klassieke plaat.
Een eerbetoon aan tijdloze klasse—fijne Plaatjesdag aan alle liefhebbers.