Alweer vrijdag, Alweer plaatjesdag.
Lekkere bak herrie om als prille zeventiger de dag mee te beginnen.
Fijne plaatjesdag gewenst allemaal.
Deze ga ik vandaag ook maar weer eens luisteren.
Mannnnn, man man. Ik woonde in Dinxperlo en mocht deze lenen van mn tante.
Had toen zon Philips ding met kleine speakertjes ingebouwd geloof ik.
En omdat ik nog maar 3 lps had, heb ik deze een triljoen keer gedraaid…
![]()
![]()
Goedemorgen,
Het origineel is natuurlijk van Jacques Brel, maar Bowie heeft daar een schitterende cover van gemaakt. De Engelse vertaling is uit 1968 van Mort Shuman. Lange tijd was het alleen maar verkrijgbaar als de b-kant van “Sorrow” uit 1973. In Frankrijk was “Amsterdam” de a-kant, waarschijnlijk vanwege het Franstalige origineel.
Jacques Brel heeft nooit een studioversie van het nummer opgenomen en eigenlijk gaat het nummer over de grote havenstad Antwerpen en niet over Amsterdam, maar “Dans le port d’Anvers” liep niet zo lekker, het had één lettergreep te weinig, dus werd het “Dans le port d’Amsterdam” hoewel de tekst meer ol Antwerpen dan op Amsterdam van toepassing is.
Een andere bekende cover is die van Scott Walker (van de Walker Brothers) uit 1968 die zeer rijk georkestreerd is i.t.t. de versie van Bowie met alleen een gitaar als begeleiding.
Fijne dag.
Goede smaak!!!
De van origine Turkse broers Nesuhi en Ahmet Ertegun, producers bij Atlantic Records in de jaren 50 en 60, ondekten en promootten een waslijst aan jazztalent, waaronder de onterecht hier wat minder bekende Chris Connor. Een mooie dubbelaar brengt 40 van haar muzikaal beste nummers nog eens voor het voetlicht.
Neil Young gepresenteerd op een bordje.
Fijne dag allemaal, gelukkig is de warmte een stuk minder nu.
Ik ben best wel een groot fan van de Sepultura-jaren met de Cavalera-broertjes, Max vertaalde handmatig al zijn Spaanse teksten naar het Engels met een woordenboek. Het woord Sepultura betekent grafsteen, wat hij dan weer van Motörhead’s nummer “Dancing On Your Grave” had geleend. Het nog steenkolen-engels van die eerdere albums vind ik ook wel leuk, bijvoorbeeld MASS HIPPIENOSIS, in plaats van Mass Hypnosis. Soulfly vind ik ook leuk, van beide bands heb ik wel een stapeltje met albums liggen en ik heb nog een Soulfly-shirt.
Hier een liveopname van drie nummers voor de spaanse televisie, er zit ook nog wat geleuter tussen, maar dat kan makkelijk geskipt worden.
Hier nog een link naar Pinkpop '96. De langzamere, maar nog zwaardere nummers van Chaos A.D. en Roots vind ik ook gaaf, maar de originele thrashnummers werden ook steeds sneller!
Geniet maar goed van Beneath The Remains!![]()
![]()
Ziezo, vrijdag. Plaatjes uitkiezen!
Ik twijfelde tussen wat trancemuziek, maar toen kreeg ik wel even zin in wat rustigers, dus heb ik deze twee gepakt. Power Station is gisteren met de post aangekomen, Addictions 1 had ik al minstens een jaartje in de kast liggen.
Power Station was een supergroep met Robert Palmer als zanger, Andy Taylor en John Taylor van Duran Duran op de snaarinstrumenten en Tony Thompson van Chic achter de drums. Er is maar 1 album uitgebracht, vlak voor de eerste tour haakte Palmer helaas af om het soloalbum Riptide uit te brengen, in het nummer Addicted To Love zit ook Andy Taylor’s gitaar verwerkt.
Addictions 1 is de eerste verzamelaar van twee delen van Palmer’s grote hits, zoals Simply Irresistible, Addicted To Love, Bad Case Of Loving You en grappig genoeg ook Some Like It Hot van dat Power Station-album.
Om de pols zit mijn “nieuwe” Mondaine die sommigen van jullie wel gezien zullen hebben in de NA-post van woensdag. Simpel, maar toch zeer elegant met dat mooie, herkenbare design!
Fijne plaatjesdag, allemaal!
Leuke vondst, gisteren bij kringloopwinkel ‘Het Goed’ in Boxtel!
Green River van CCR.
Welgeteld 67 jaar oud maar werkelijk als nieuw, hoe bestaat het…
Als je er nou nog eens een leuke LP, CD of Cassette ernaast zou leggen😉
Sorry,zit ik nou gewoon in het verkeerde topic te wroeten ![]()
![]()
Excuses