Vrijdag plaatjesdag 2026 💿

Jazeker, één van de beste artieste/opnamen van de laatste jaren m.i.

1 like

Ik kan hier niet meedoen want geen cd’s meer en luister alleen mijn muziek via Spotify :disappointed_relieved:

2 likes

Als jij een afbeelding kan laten zien wat er op dat moment speelt (met je horloge natuurlijk), ben je van harte welkom.:blush:

4 likes

Je kunt ook één cd kopen bij de kringloop (zeg maar, van de Zangeres Zonder Naam, voor 50 cent ben je het mannetje) en die post je elke week met een ander horloge

6 likes

:cry: :pray:
Amerikaans muziekicoon Dolly Parton (80) overleden | Muziek | NU.nl

4 likes

Triest. Erg jammer.

1 like

Ach, da’s relatief toch? Ze was 80, okĂ©, daar had nog wel wat bijgekund, maar ze heeft geleefd voor 2, met de beste artistieke jaren al weer een hele tijd in het verleden, onder achtelating van een heleboel materiaal waar de rechtgeaarde liefhebbers tot aan hun eigen einde van kunnen genieten

4 likes

Ja, tuurlijk. Best mooie leeftijd voor iemand die zo lang een hectisch en heftig artiestenleven heeft geleden. Maar blijft gewoon altijd jammer, vind ik, als een iconische artiest wegvalt. Het is toch het einde van een tijdperk en is ook een beetje een reality check: het leven is eindig en aan alles komt ook een einde. Nou ja, misschien dat sommige mensen hier niet zo gevoelig voor zijn. Prima, verder.
Wel noemenswaardig vind ik trouwens nog haar meer recente muzikale avontuur: haar 49e album (4 lp’s), Rockstar, waarvoor ze samenwerkte met een ongelofelijk indrukwekkende lijst van artiesten. :musical_note: :microphone: :guitar: :musical_keyboard: :trumpet: :drum: :notes:

4 likes

Oh zeker. Ik bedoelde het meer in de zin van dat Dolly in elk geval een leeftijd heeft mogen bereiken die haar in de gelegenheid heeft gesteld om haar niet geringe potentieel ten volle te benutten en op een zeer positieve manier in te zetten. DĂĄt is niet elke artiest gegeven. En ik denk dat je er als reachtgeaarde fan ook eerder van onder de indruk bent dan een niet-liefhebber zoals ik.

1 like

Beetje vroeg
 ik heb al twee biertjes achter de kiezen en ook heb ik ruzie met m’n pc. Dan zal ik beter maar weer terugvallen op die goeie oude analoge techniek, want die werkt gewoon wel! Beetje hypocriet van een broekie zoals ik maar goed :wink:

Deze van Rod Stewart heb ik al minstens een jaar in het platenrek staan, nadat ik deze samen met twee andere Rod-LP’s voor een leuke prijs bij de kringloop had gevonden.

Om de pols zit nog het horloge van de afgelopen dag, m’n leuke Armitron Rubik. Morgen/vandaag zal ik wel weer wat anders om doen :grin:

Voor wie er nog wakker is, fijne nacht gewenst en voor degene die dit pas overdag lezen, goedemorgen/goedemiddag!

16 likes

Vandaag maar weer eens een oudje uit de platenkast.
Het debuutalbum van Kansas uit 74.
En al vanaf toen in mijn kast aanwezig.
Fijne plaatjesdag gewenst allemaal.

16 likes

Harris - Parton - Ronstadt

Mooi muzikaal weekend lieve HF’ers

18 likes

Hun muziek komt, tot mijn grote vreugd, nog regelmatig voorbij op Morow (progrock zender op het wereldwijde web)

Heb ze, denk in dat jaar, live zien optreden in het Haags Congresgebouw. Wat een feest was dat :sun_with_face::four_leaf_clover:

6 likes

Goedenmorgen, fijne plaatjesdag !
Nostalgie met Liebrand.

16 likes

Zomaar uit de kast gepakt nooit gedraaid is nog verzegeld in het plastic.
Modern classical experimental, niet mijn ding.

Fijne plaatjesdag

15 likes

Goedemorgen,
Zappa’s rock opera of concept album over Joe en zijn avonturen in de wereld van de muziek. Een heerlijk meezing-album voor in de auto. Veel humoristische teksten en en in tweede deel veel gitaarsolo’s.
Het is niet helemaal duidelijk waarom Zappa zwart geschminkt wordt op de hoes. Sommigen denken dat het autosmeer moet voorstellen vanwege het werk in de garage, maar de garage uit de titel is geen garage voor reparaties en zo, maar een garage bij iemand thuis. Maar ik las ook ergens dat de foto helemaal niet voor dit album bedoeld was. Er is maar één gitaarsolo die speciaal voor dit album is opgenomen (“Watermelon in Easter hay”), de andere solo’s komen uit diverse liveconcerten waaraan een andere begeleiding is geplakt: “xenochrony, a recording technique that takes musical material (in this instance, guitar solos by Zappa from older live recordings) and overdubs them onto different, unrelated material”
Fijne dag.

14 likes

15 likes

20 likes

Ha vrijdag plaatjesdag :wink:

Je moet wat verzinnen om op vakantie toch mee te kunnen doen :sunglasses:

Casio G-Shock en 

Joni Mitchell:

:notes::musical_note::notes: Big Yellow Taxi :musical_note::notes::musical_note:

15 likes

19 likes