Vrijdag, plaatjesdag 5 maart

CERTINA C-Tronic Kal. 29-151

Band: 20 mm (lugs) — 14 mm (gesp)
Kast: 38mm (zonder kroon)
Dik: 11 mm

Certina’s 29-152 (= ESA 9162) draait op 300 Herz,
Bulova’s Accutron 214 doet dat op 360 Herz.

Tegenwoordig zijn alle muziekinstrumenten gestemd naar de internationale standaard a-ééngestreept (440 Hz: de A boven de centrale C heeft een frequentie van 440 trillingen per seconde).
De stemvork werd in 1712 uitgevonden door John Shore.

John Shore (ca. 1662/1752) was sergeant-trompettist aan het Engelse hof in Londen. Hij speelde in de Engelse Koninklijke Kapel. Zowel Purcell als Händel schreven in hun werken speciaal voor hem enige trompetpartijen. Shore speelde ook luit.

De door hem uitgevonden stemvork bestond uit twee gebogen benen van staal. Hij noemde zijn stemvork pitch fork (een ‘toonhoogtevork’) en dus niet tuning fork. Deze benaming is pas later aan het instrumentje gegeven. Shore gebruikte zijn stemvork om zijn luit te stemmen.

De frequentie van Shore’s stemvork was 423,5 Hz. De uitvinding van de stemvork van Shore werd door de Fransman Rudolf Koenig overigens verder uitgewerkt

Vandaag nog even hard aan het werk en morgen ook nog een paar uur aan de slag maar het weekend komt dichtbij (tu)

Veel plezier op de borrel strakjes en voor diegene die nog moeten pezen; prettige zaken (tu)

gr. Roel

bloemen achter een hekje:D je mot er maar opkomen he;)

groetjes,
Joep

alvast een fijn weekend (tu)

en vanmiddag deze

als de postbode niet geweest is :wink:

Ik krijg hier maar geen genoeg van.
Zielig eigenlijk voor al dat andere moois dat opgesloten ligt in donkere kisten wachtend op de dag dat ze weer eens buiten mogen spelen…

Vrijdag, tien over tien op de Fortis:

Vandaag in het kader van de discussie van afgelopen week over neppers.
Hier een look a like Rolexmodel, maar dan een wel een originele Citizen en let vooral op de dag aanduiding.

Om vast in de Hamilton stemming te komen…

Andre,
hoewel ik vooral een chronoman ben, moet ik toch toegeven dat ik bij dat model steeds een warm gevoel krijg.
Oh ja, ik draag vandaag deze, al de hele week trouwens.

Groeten vanuit Aarschot, België
Geert

Deze gaat voorlopig niet van m’n pols af

Prettig weekeinde,
Flip.

Zoekplaatje,wat is nep en wat is echt,lijkt me een makkie.


Pretige dag verder.
M.C.

Vrijdag is mijn vrije dag en de kids hebben nog vakantie dus daarom de Pathfinder kan tegen een stootje.

De komende week ziet er ongeveer zo uit, maar dan met wat mooiere sneeuw in de Dolomieten X(

Een foto van de Breitling van mijn vrouw.

Iedereen een fijne weekend gewenst.

Radjoe

Fijne dag verder.
Gr.
Stephan

Hoi allemaal,

Op het gevaar af saai te worden, heb ik deze om de pols. Ik heb niet zoveel horloges als de meeste van jullie, dus de keuze is beperkt tot vijf horloges in totaal. Toch, sinds deze in de collectie is, heeft ze de opbergdoos niet zo vaak meer gezien.

Draagt ook fantastisch, je voelt em amper om je pols.

Groet,

Nico