Vrijdag plaatjesdag. 6 juli

Lekker optijd op pad :grin:

8 likes

Plaatjesdag :ok_hand:

9 likes

Deze week de Dynamic van eind vorige eeuw :slight_smile:

Goed boek en een lekker zomers muziekje op de achtergrond…

Goed weekend!

6 likes

Schildpad met pinguïns!

7 likes

Ha vrijdag Plaatjesdag :wink:

En ja, Audioslave en Ry Cooder ligt hier ook, we hebben een goede smaak :grin:

Fijn weekend allemaal :sunglasses:

7 likes

8 likes

Vrijdag praatjesdag😀.

Het horlogeverhaal en m’n interesse voor uurwerken begon bij mij met Meester Zacharias de klokkenmaker van Genève.
Vroeger, ik was ongeveer 14 jaar, droeg ik een Monté jongenshorloge, maar een “rijk” vriendje van me had in die tijd een erg mooi plat Seiko horloge, dat was destijds mijn droomhorloge.
Maar tot op heden heb ik nog nooit een Seiko horloge gehad😀.

Alle films van James Bond heb ik in huis en volgens James dragen mensen met smaak een Omega😀 en geen Rolex😀.
Dus misschien dat ik mede door Bond sinds kort o.a. een Seamaster bezit😀.

Verder zie je nog een Russisch zakhorloge met een van oorsprong Rolex uurwerk, omdat Rusland in James Bond films een prominente rol speelt. Dit is dus een keer een plaatje op vrijdag van mij. (Het Seiko boekje kreeg ik eergisteren van een erg vriendelijke horlogewinkelier waar ik nog nooit eerder was geweest)

Alvast een fijn weekend!

10 likes

5 likes

Prachtig Hans…mooi verhaal :+1:

1 like

Is het niet zo dat het Molnija 3602 caliber mede ontwikkeld is door Cortebert (caliber 616) en dat Rolex in die tijd Cortebert Calibers 618 in zijn horloges stak? Waarbij dat de 618 waarschijnlijk speciaal voor Rolex gemaakt werd en het “standaard” caliber dus de 616 was wat waarschijnlijk wel identiek was aan de 618?

Mocht ik hier de mist in gaan wil iemand mij dan verbeteren; en sorry Hans ik wens enkel volledig te zijn dus hopelijk kun je er mee leven dat ik op je bericht verder ga…

1 like

Dat zou best wel kunnen, in ieder geval zijn ze dan wel van één vader en zijn ze hierdoor broertjes van elkaar😀. Dank je wel voor je aanvulling!

1 like

Ja ja natuurlijk alleen geef je Rolex te veel eer als je stelt dat Molnija bij Rolex hun licht zou opgestoken hebben en doe je Cortebert te kort als je hen in dat verhaal niet vernoemt. Want uiteindelijk deed Rolex in die tijd niet anders dan die calibers inkopen en dan in een mooie Rolex kast plaatsen (nu doe ik natuurlijk wel Rolex te kort maar je begrijpt wat ik bedoel).

1 like

Alle eer gaat naar Cortebert!

1 like

Nieuw filiaal geopend

2 likes

vandaar dat hun etalage, toen ik er laatst langs liep, leeg was, ze hebben dus een nieuwe winkel😀

image

4 likes