hallo. gisteren zat ik op mijn balkon in het zonnetje toen ik opeens opmerkte dat in de wijzerplaat van mijn velatura duiker allemaal golfjes zaten.
dit was mij terwijl ik m al een paar maanden heb nog niet opgevallen.
nu zijn mijn ogen ook niet zo enorm goed meer, het vrouwtje zag het ook niet, mits er goed licht op de wijzerplaat valt, maar ik vond het wel een verrassend detail, vandaar mijn poging om even een close upje van de wijzerplaat te maken.
vandaar dit plaatje op plaatjesdag. een plaatje met een verhaaltje
mvg arie.
Vanaf vandaag vakantie 

Wat en combi :’)
ze vragen zo vaak om een vergelijkfoto
Wat kun je met dit weer beter doen dan naar pakweg 15 meter onder water afdalen…

hans
m’n laatste aanwinst …

Gewoon, omdat ik het wel een geslaagde foto vond 

Groeten,
Martin
De plaat en zijn verhaal…
Het begon met dit plaatje :

eeey, da’s slim (handelaar als ik ben…) ik koop dat kastje en dan hoef ik alleen nog maar een uurwerkje te scoren om weer een mooi horloge te hebben…
Wat een buitenkans !!!
Aldus geschiedde.
Echter, dit was geen buitenkansje, de betreffende man had kennelijk honderden van die kastjes liggen. elke week stonden ze weer op EBay. Met als resultaat dat honderden mensen zoals ik op zoek waren naar eem 1342 uurwerkje. de prijzen gingen op een gegeven moment naar $100,- voor een incompleet, niet werkend, verroest uurwerk. En dat weiger ik dus te betalen…
In de tussentijd een oud horloge gekocht, maar die vond ik bij nader inzien te mooi om te slopen.
Oordeel zelf…
Wel weer een Omega erbij(en ik wil eigenlijk helemaal geen Quartzen !!), maar nog steeds niets voor in het kastje. Dat schiet niet op dus…
Afijn, na bijna een jaar en talloze biedingen, eindelijk een horloge gekocht voor weinig, dat wel eens zou kunnen gaan werken. En in dusdanig slechte staat, dat ik hem vast niet zou willen houden 
Zag er bij aankomst niet slecht uit. er zat nog beweging in het uurwerk…
Wat een opwinding…
Zachtjes aan demonteren…
Gloeiende gloeiende beref**k !!!
draadje van de coil afgebroken !! Ik troost me met de gedachte dat het volgens mij niet helemaal mijn schuld was, maar wat een ellende.
Weer aan het bieden en uiteindelijk bij good-old watch-straps een bakje ellende kunnen kopen.
Daar de coil uitgehaald, nog een uurtje klussen en eindelijk, na meer dan een jaar (!!!) is het dan zover :
Berekenen we alle zoeken, bieden, stress en ellende, tegen mijn huidige uurtarief, dan is dit met grote afstand het duurste horloge dat ik in mijn bezit heb.
Afijn, een heel verhaal, alleen om een plaatje te kunnen laten zien op vrijdag 
Bas
wat knap dat jij dit allemaal kan. Zeer unieke klok heb je ervan gemaakt, complimenten!
Zomaar een vijfje. De plaat is zwart, maar met een beetje strijklicht wilde ik het reliëf beter laten uitkomen.
Horlogedichter Coenraad heeft hem ook regelmatig uit zijn autoraampje hangen 

Mijn plaatje…

Ik heb afgelopen week een horloge van een mede forumlid overgenomen:)…
wat is het geworden, Stef, vertel vertel!
… een detail…

en nog een detail van de achterkant…

(tromgeroffel)

Dit is 'm!

en omdat ik hem zo mooi vind en omdat het plaatjesdag is

Zonnige groeten van Stef
Sorry, maar deze foto gaat me toch een beetje te ver. Ik zie geen enkele noodzaak om hier een foto van een dood dier te plaatsen; zeker niet naast een horloge.
Die ekster is in ieder geval uitgetikt:D… hoop niet dat dat ook voor het horloge geldt:+
Stef
Ik vond geen dode dieren, enkel een nog slapende huisgenoot (vakantie, mijn broer
) …
Dus dan heb ik maar een macro genomen
… Enkel horloge, niet erbij.
Wat is hij toch mooi afgewerkt (tu)
Mijn bescheiden verzameling tot nu toe.

Mijn beste,

Orologio Signaturis Temporis.