Ik was een kopje Espresso aan het maken, en bedacht me tegelijkertijd een paar dingen. Allereerst dacht ik aan Italiaanse koffie, maar gemaakt in een Zwitserse Jura, met Nederlandse Douwe Egberts Arabica bonen. Alles behalve Italiaans dus
En ik kijk op mijn pols, en zie iets âItaliaansâ wat toch weer chinees is Dus toen moest ik even een paar plaatjes schieten, waarvan ik deze de meest geslaagden vond:
Even een paar verse plaatjes, een met 17e eeuwse kattekop (hollandse wijnfles)
Hoogstwaarschijnlijk een wrakvondst.
De wrakduikers hier zullen hem wel herkennen.
Morgen een heuse ârallyâ met mijn bolletje.
Nou ja ârallyâ ik ben al blij als ik de finish haal. En over de tijdslimiet zal ik het maar niet hebben.:+:+:+
Overigens gebruik ik voor het tijdrijden een uiterst eenvoudig kwarts klokje.
Dat zijn twee mooie zakhorloges (tu)
Vooral die bovenste is prachtig,Amerikaans ?
Ik weet niet wie het uurwerkje heeft gemaakt, er staat Indianapolis met een merkje op, waarschijnlijk de winkel die het verkocht heeft.
Het uurwerkje heeft wel veel weg van Vacheron & Constantin.
De bovenste is uit 1916 van de Illinois watch Co. uitgebracht onder de naam Burlington Watch Co. met 19 juweeltjes, zwanenhals,âdouble rollerâ etc. en heel erg mooi gegraveerd, iets wat typerend is voor Amerikaanse uurwerken.
De onderste is een ouder âconvertibleâ uurwerk van Elgin uit 1886. Dit uurwerk heeft als leuk detail dat het omgezet kan worden om zowel in een savonette als een normale behuizing te passen. De opwind stift kan dan op twee plaatsen het uurwerk in, bij zowel 12 als 3 uur.