Vrijdagmiddag dagdromen over een volgend horloge

Mooie keuzes! Ik vind zelf de moonphase juist één van de mooiste complicaties. Het straalt een bepaalde romantiek uit. Ik vind het fantastisch. En inderdaad, je hebt er feitelijk weinig aan maar daar gaat het niet om. Als je voor praktisch kiest, kan je beter een Apple Watch ofzo dragen… :wink:

Hier een paar minder voor de hand liggende, maar wel mooie opties:

vacheron-constantin-horloge-fiftysix-40mm-complete

blancpain-horloge-villeret-40mm-quantieme-complet

iwc-horloge-portugieser-42mm-perpetual-calendar-iw

3 likes


Hier mijn maanfase horloges, ben het eens is nutteloos maar zo gaaf om te zien…

1 like

Handmatige afwerking? Geen idee. Al zou het voor de prijs best mogen :thinking:

Edit: Laat maar, geen zichtbodem :blush:

3 likes

Wat denk je dan van deze twee.




Waarvan die tweede nu nieuw ergens voor de helft van de prijs staat. Normaal net buiten budget. Maar het is ook wel leuk dat het niet onze eigen maan is in de maanfase.

3 likes

Uit de zelf voorgestelde horloges zou ik de ALS nemen. Misschien kijken bij een minder voor de hand liggend merk, FP JOURNE. Eentje uit de automatique lijn (als je die kunt krijgen) of de classique zijn ook erg fraai. Niet een complicatie die je zocht maar erg gaaf :sweat_smile:

Zenith A384 Shadow! Die zou ik ook graag rocken :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Eruit: JLC Reverso :x:
Er in: JLC Reverso :white_check_mark:

Maar dan in platina en met tourbillon

1 like

Thanks!! :heart:

Die Vacheron is prachtig inderdaad. Goede suggestie!!

Die IWC Da Vinci heb ik altijd tof gevonden. Lekker iconisch ook.

Mooi, maar Rolex moet het gewoon bij Subjes houden als je het mij vraagt.

F*ck ja! Die eerste!! :heart_eyes: CvdK heb ik nooit zo op het netvlies inderdaad… Ik ga me er eens in verdiepen.

Had ik al gezegd dat ik die eerste prachtig vind?

Ik ben al jaren fan van FPJ, maar tegenwoordig “the hype is real” FPJ is inmiddels de Rolex van de independents met daarmee dezelfde beschikbaarheid en premium ellende. Die skip ik dus even.

Ja! Geen complicatie die ik zoek, wel een geweldig horloge dat hier hoog op de wishlist staat. Afgelopen maand al twee keer gepast :grimacing::

Leuk. Die is met 80K wel een kleine 50.000 euro boven budget. Toch bedankt voor je bijdrage :man_facepalming:t2:

2 likes

Zoooo vet. Modern raakt niet vaak een snaar bij mij maar deze is spot-on.

1 like

100% eens!

1 like

8 likes

Zou niet mijn keuze zijn, maar wel interessant.

2 likes

Zoveel? Ik zag hem op een veilingsite met een verwachting van 160.000 - 240.000 HKD

https://www.sothebys.com/buy/ed676a4f-635d-441b-ac3b-a5ffde63c626/lots/fc74fa58-ec68-4c6a-a9ba-97b5e12cc027

Daar zou ik geen twee keer over nadenken en de mooiste Moonphase op de markt halen.

H. Moser & Cie Endeavour perpetual moon

11 likes

Holy moly, wat een ding…

Had deze nog nooit gezien.

Dit zou weleens mijn nieuwe onbereikbare grail kunnen zijn.

1 like

+1, vind ik ook een hele gave feature👍🏼

Helaas heb je misgegrepen, maar misschien wil de koper deze complicatie wel laten gaan voor het juiste bedrag. En ook geen gedoe met gelijk zetten of watchwinders:

https://www.horlogeforum.nl/t/verkocht-maen-brooklyn/324507

Nou het is nog eens een eeuwigdurende kalender!

1 like

Deze vind ik wel passend bij je schitterende collectie

5 likes

Op papier heeft het horloge alles dat ik zoek en van een merk waar ik groot fan van ben. Maar dit horloge resoneert niet bij me. Geen idee wat het is…

Prachtig!

Ik ook!!

Mijn bankrekening denk daar anders over. :grimacing:

2 likes