Vrijdagmiddag dagdromen over een volgend horloge

All right,

Kijkende naar mijn huidige collectie zou een horloge met een mooie complicatie niet misstaan. Soms laat ik de verbeelding de vrije loop en denk ik eraan om de collectie wat in te krimpen om ruimte te maken voor een complicatie, denk dan aan een maanfase, een calender (Annual of perpetual), misschien een mooie worldtimer of een andere gave complicatie.

Verdere uitgangspunten zouden zijn:

  • Edelmetaal
  • Zichtbodem
  • max 40/41mm
  • handmatige afwerking

Zelf heb ik een hele tijd twee kandidaten in m’n hoofd, namelijk:
Patek 5205 Annual Calender

Of een A.L&S Moonphase

Maar goed, ik heb een vrij beperkte fantasie, dus ik ben heel benieuwd naar horloges die bij jullie opkomen.

7 likes

Budget?

Zelf vind ik een maanfase nogal nutteloos. Sowieso moet ie dan op een watchwinder.

1 like

Van deze twee voor mij de ALS.

Je wilt voor nieuw en niet vintage?

1 like

Ben ook niet zo’n moonphasefan.
Budget lijkt me zo’n € 20K+, als ik zo naar de voorbeelden kijk. Dat betekent wel lekker veel mogelijkheden! :slightly_smiling_face:

Ik ben inderdaad niet vaak in de situatie geweest waarin een maanfase echt nuttig zou zijn geweest. Maar goed, heel deze horlogehobby is vrij nutteloos als ik eerlijk ben :joy:.

Budget…tot €30K ofzo

Nee hoor, vintage zou ook kunnen. Zolang het wel maar dagelijks draagbaar is. Ik wil geen kwetsbare safe queen.

Een GlashĂĽtte Original Senator Excellence Ewiger Kalender Perpetual Calendar heeft alles wat je wilt, althans alles wat ik wel zou willen :sweat_smile:

7 likes

Als we het nou over nutteloos gaan hebben en horloges van tienduizenden euro’s. Tja :innocent:

Een moonphase is gewoon super cool, een mooie klassieke complicatie.

Die patek is wel erg leuk! En als dat in het budget past zou ik het zeker doen.

2 likes

Zeker. Maar niet praktisch als je hem weer eens uit de kluis vist en je iedere keer weer moet bedenken hoe de stand vd maan is en hoe dat in te stellen. :wink:

1 like

Ik vind gecompliceerde Pateks designtechnisch altijd een puinhoop, dan zou ik eerder voor de nieuwe calatrava gaan:

9 likes

De onderste van de drie.
Maanfase nodig? Nee tuurlijk niet, maar het staat altijd zo fantastisch!

1 like

Jaeger LeCoultre Master Ultra Thin Moon? Vind ik 1 van de mooiere horloges met maanfase:

https://www.jaeger-lecoultre.com/us/en/watches/master/master-ultra-thin-moon/1363540.html

9 likes

Bam! :heart_eyes: :drooling_face:

8 likes

Prachtig! Maar ik ben al voorzien van voldoende handopwinders met een small seconds. :grimacing:

Ik wil nu voor het eerst een complicatie toevoegen.

Dat gezegd hebbende vind ik overigens de Vacheron Traditionnelle een stuk mooier dan de 6119. Om over de afwerking van het nieuwe Patek caliber 30-255 PS te zwijgen. Daar hebben ze echt wat short cuts genomen…

6 likes

Ja prachtig! Staat zeker op de lijst, maar haalt het imho niet bij de Lange & Sohne.

2 likes

Ik ben helaas niet in de positie dat ik het verschil ooit heb kunnen bemerken :wink: Ik geloof je direct!

Ik kijk gewoon plaatjes en dan straalt die JLC heel veel rust uit en tegelijk heel veel klasse.

1 like

Ik denk dat jij even naar Den Haag zou moeten om te passen :stuck_out_tongue:

2 likes

Deze vind ik zo ontzettend mooi (ook in goud verkrijgbaar):

Helaas 1mm te groot, en daarbij draagt hij ook echt groot. Op mijn pols zag het er helaas niet uit, anders had ik een heleboel weggedaan en deze aangeschaft.

1 like

Heel er gaaf zo!
De stalen variant stond op de short list. Na een pas-sessie is die er snel vanaf gevallen. Ik vond de stalen erg flets. Deze rose gouden is wel echt heel erg lekker zo…

:face_with_monocle:

Prachtig!

1 like

Ik vind de Patek de fraaiste van de 3 die je aangeeft. Ik heb sowieso veel bewondering voor je huidige collectie, maar die PP zou er mijns inziens het beste bij passen ook.

Ik droom intussen lekker verder na de foto van je VC. Schitterend horloge gewoon.
Mooi weekend!

2 likes