Vrijdagmiddag topic, trouwhorloge!

:grin::grin::grin:

VET!

Precies. Dit is ook gewoon ter inspiratie en vermaak :ok_hand:

Je die is nice!

3 likes

Sorry. Heb nog geen voorstel maar geen goud doet pijn.
Een trouwring is in de basis ook van goud…
Dus je horloge moet dat ook zijn.
Ok, je mag valsspelen van mij dus witgoud is ook ok.

Prachtige zoektocht dit kerel, gefeliciteerd en succes.
Ben benieuwd

1 like

Deze is de (trouw) grail.

Heb je een chique horloge met een ontzettend gaaf/vet/stoer uurwerk en een goeie 10K in je zak voor de huwelijksreis.

Is alleen 40 mm, maar wel dun!

3 likes

Geen hond die er op let, behalve jijzelf. Dat besef je toch wel al bij voorbaat…? Dit is alleen belangrijk voor jou. :man_shrugging:

Zondegeld. Maar je hebt het waarschijnlijk meer voor het opscheppen dan ik.

Had hier laatst een begin jaren '60 Remova, 14K. Van een collega, erfstuk. Heb 'm geserviced voor echt een appel en - OK - twee eieren. Hier steel je de show mee. 800 euro aan goudwaarde (kastje zonder glas en uurwerk). Onverwoestbaar ETA handopwindertje.

Loopt nu plus 5 seconden per dag. Dat moet je maar net even afwachten met je nieuwe aanwinst van 15K.

2 likes

Chopard LUC, XPS of 1860 heeft meerdere versies zonder datum, net als H Moser&Cie even zoeken op Mayu of Endevour. Daar heb je ook nog wat aan na de trouwerij.
Arnold&Son , Laine en Garrick hebben ook bijzondere modellen.

2 likes

Statistisch gezien laat de echtscheiding ook niet lang op zich wachten. Niet in gemeenschap van goederen trouwen hoor, TS! Heb dat al zo vaak mis zien gaan… …bitches can be bitches.

1 like

Dat doet hij wss ook.:smile:

2 likes

Mooi vooruitzicht!

Deze natuurlijk:

(Stiekem lekker toch goud)

20 likes

Oh oke. Ik meld me gelijk even af op het forum :no_mouth:

11 likes

Gemeenschap van goederen bestaat niet meer.
Ik en en mijn huidige vrouw konden vorig jaar met een gerust hart trouwen. :grin:

1 like

Goeie suggestie :ok_hand:

1 like

Deze nieuwe FC vind ik erg goed gedaan.

8 likes

Vooruitgang! Echt, ik heb op de werkvloer zulke rampen gezien…

1 like

Zo’n breguet is toch wel vies goed. Poh!

1 like

Ik was zo’n ramp. Afijn nooit te oud om opnieuw te beginnen.:grimacing:

1 like

Yeah but seriously, dude. Dit is ECHT alleen voor jou. Het zij je gegund; ik weet van mezelf dat ik hard werk. Maar je moet het net even beter treffen soms.

En het dichtst dat ik ooit bij een liefdesrelatie kwam is met mijn bovenbuuv. Sinds 2020 helaas ook al bezet. Hij is wel meteen een horloge-serviceklant van me geworden. :smirk: :relieved:

Leuke voorpret. Probeer een niet te dik en groot horloge te kiezen, ivm manchetten (op maat laten maken, zodat je links wat extra ruimte hebt voor je horloge). Koop misschien iets dat je vrouw mogelijk wil dragen ná de bruiloft als je zelf liever geen dresser draagt.

Staal kan ik mij nu niet meer voorstellen als trouwhorloge, goud (of witgoud) des te meer. Al ligt dat ook aan je details.

Als ik met mijn vrouw uit eten ga doe ik mijn trouwhorloge om en dat geeft veel plezier. Het horloge is niet belangrijk, maar wel een thema bij ons liefhebbers. Laat anderen maar lullen. Als het goed is blijft dat horloge doorgaan naar een volgende generatie, misschien meer dan ieder ander exemplaar in je collectie.

Mijn tip binnen jouw budget. De Patek 5115G van begin jaren 2000. Prachtig om te zien, leuk om te koesteren.

10 likes

:slightly_smiling_face:

4 likes

Kijk! Dit zijn de pareltjes. Vraag me af of dit binnen budget te vinden is maar JA! Heel mooi.

2 likes