Vrije markt toch?

Een verkoper waar ik nog een bestelling heb lopen heeft een geblokte account. Toen ik vroeg wat er aan de hand was kreeg ik dit bericht:

Yes, I am sorry to inform you that our account is temporary blocked as some Seiko dealers in UK & Europe had complaint to eBay that we are selling Seiko watches into UK and Europe at too low a price and is deem as unauthorized parallel import/export. These listings had been removed and eBay had temporary blocked our account. We will be removing the “ship to” from UK and Europe and all wording of shipment to UK and Europe has to be removed in all Seiko listings (ie we are not allow to sell them to UK and Europe through eBay). We had already gotten our eBay’s account Manager in Singapore to resolve it for us. The suspension will be temporary for 7 days (until 1st Nov 2008).

Please DO NOT be alarmed as we will definitely continue to fulfill our obligation to all our buyers.

Tja dit is lastig maar waarom zouden wij meer moeten betalen dan in andere werelddelen? Ebay is toch een wereldmarkt?

Seiko bepaalt, helaas :frowning:

Maar daar kun je wel omheen komen. Ik heb een handelaar die Seiko niet meer aan Europa mag leveren gewoon gemaild of hij toch wilde leveren. Toen kon ik een keuze uit zijn aanbod op ebay maken en heeft hij het om ebay heen opgestuurt. Bij deze handelaar met tienduizenden feedbacks was ik niet bang dat het horloge niet aan zou komen en een paar dagen later lag het dan ook op de deurmat.

Henrik Schreef:

Maar daar kun je wel omheen komen. Ik heb een
handelaar die Seiko niet meer aan Europa mag
leveren gewoon gemaild of hij toch wilde leveren.
Toen kon ik een keuze uit zijn aanbod op ebay
maken en heeft hij het om ebay heen opgestuurt.
Bij deze handelaar met tienduizenden feedbacks was
ik niet bang dat het horloge niet aan zou komen en
een paar dagen later lag het dan ook op de
deurmat.

Die ken ik ook denk ik. :wink: Ik houd deze verkoper ook in mijn contacten. Ze zullen de levering naar EU in hun verkoopvoorwaarden moeten verwijderen.

Beste allemaal,
Waarom deze discussie?. Je maakt het voor Seiko steeds makkelijker. Dit is slapende honden wakker maken.
Seiko dealers in Azie en de USA mogen niet meer aan Europese kopers leveren.
In Nederland zijn ook al diverse verkopers op Marktplaats door Seiko ‘‘getrakteerd’’ op een bezoek en/of briefwisseling van een zeer gerenomeerd advocatenkantoor Baker & McKenzie. In Engeland hebben tot op heden enkele eBay verkopers al hun Seiko activiteiten moeten stoppen.
Laat dit hele verhaal een waarschuwing zijn.

Dutchy Schreef:

Beste allemaal,
Waarom deze discussie?. Je maakt het voor Seiko
steeds makkelijker. Dit is slapende honden wakker
maken.
Seiko dealers in Azie en de USA mogen niet meer
aan Europese kopers leveren.
In Nederland zijn ook al diverse verkopers op
Marktplaats door Seiko ‘‘getrakteerd’’ op een
bezoek en/of briefwisseling van een zeer
gerenomeerd advocatenkantoor Baker & McKenzie. In
Engeland hebben tot op heden enkele eBay verkopers
al hun Seiko activiteiten moeten stoppen.
Laat dit hele verhaal een waarschuwing zijn.

Euh er zijn geen namen genoemd hoor. En waar waarschuw je me voor? Wanneer ze dit doorzetten wens ik ze veel succes. Ik koop dan namelijk geen Seiko meer. Ik houd niet van die praktijken. Ik snap ook nooit dat wij als Europanen altijd meer moeten betalen dan Amerikanen voor Software,DVD’s, CD’s en kleding.

Wat is dit voor gel#l, want als je volgens de regels handeld mag een bedrijf je toch geen dictatuur gaan opleggen. En juist waarom zouden we hier in Nederland meer moeten betalen als elders in de wereld, klinkt mij bovendien als zakkenvullen in de oren.

Mocht dit van Seiko doorgang vinden, dan zal ik geen Seiko meer kopen en adviseren, totdat deze dictatuur is verdwenen.

Genesis

Doorgang vinden… Het is al jaren zo. Ze hebben de wereld verdeeld in afzetgebieden en daar worden alleen specifieke modellen naartoe geleverd.

Ik heb al jaren problemen met advocaten van Seiko die vermeende neppers bij de grens op basis van het " nep" zijn proberen te laten vernietigen.

Koop eens een paar kinderschoenen: Robeez.
Op de website in Amerika 17 us$
Op het moment dat je je adres ingevuld hebt wordt dat 34 euro…:frowning:

robbie409 Schreef:

Doorgang vinden… Het is al jaren zo. Ze hebben
de wereld verdeeld in afzetgebieden en daar worden
alleen specifieke modellen naartoe geleverd.

Ik heb al jaren problemen met advocaten van Seiko
die vermeende neppers bij de grens op basis van
het " nep" zijn proberen te laten vernietigen.

Dus als ik het goed begrijp is het irritant de bemoeizucht van Seiko (zoals je laatst is overkomen) maar kunnen ze eigenlijk nix aan doen. Behalve je lastig vallen met het aantonen dat het origineel is en geen nepperd.

Hmm vervelend maar geen echt 'blokkade’lijkt me.

Genesis

Grappig om te lezen dat mensen Seiko gaan verbannen vanwege hun beleid. Maar in principe doet de Zwitserse industrie niet veel anders.

Dan doel ik op het onderwerp dat grote uurwerkleveranciers niet meer aan derden willen uitleveren. Ook maar meteen bannen omdat ze in die positie verkeren dat ze kunnen doen wat ze willen?

Just my 2 cents. :wink:

Jaap-Wim Schreef:

Grappig om te lezen dat mensen Seiko gaan
verbannen vanwege hun beleid. Maar in principe
doet de Zwitserse industrie niet veel anders.

Dan doel ik op het onderwerp dat grote
uurwerkleveranciers niet meer aan derden willen
uitleveren. Ook maar meteen bannen omdat ze in die
positie verkeren dat ze kunnen doen wat ze willen?

Just my 2 cents. :wink:

Ja ook meteen bannen dan. Er is genoeg moois te krijgen voor een normale prijs. Wanneer ik een model zie wat 2/3 of de helft goekoper is in het buitenland zal ik hem nooit kopen. Zelfs niet als ik hem niet online kan kopen.

Mooi dat in dit land iedereen zijn eigen criteria mag stellen mbt zijn persoontje.

Genesis