Vrijmarkt aanwinsten!

Bij ons in Barendrecht was het werkelijk fantastisch. Ik heb om precies te zijn

mechanische horloges gezien. En ook geen leuke oude quartzen. Frustrerend hoor. Maar ik weet dat de afgelopen jaren er toch mooie dingen gevonden zijn op vrijmarkten, ik hoop dat anderen meer succes hebben gehad?

LOL ik had toch een heel andere post van je verwacht :slight_smile:

Ben ook net terug van de kleedjesmarkt uit ons dorp. Ook 0,0 horloge’s gezien. Had eigenlijk gehoopt op een oude Patek of Rolex uit een la ofzo, helaas! :smiley:

Zaandam ook al niks…

Hond door z’n knietje gegaan, moet rust houden, vrouw snipverkouden, dus toch maar thuisgebleven… De oogst is dus ook net zo groot als die van jullie: nul komma niks!

Net terug vanuit Utrecht, veel bier en mensen gezien, helaas geen vrijmarkt en al helemaal geen horloges…

Vreeswijk en Nieuwegein ook niet. Wel een paar gezien, maar niet de moeite.

Hier ook niks!

Om eerlijk te zijn, deze verleden week op de rommelmarkt gevonden voor 10 euo.
Niet echt het vermelden waard.
Groet. Chris

Manlief met griep in bed en zelf snipverkouden, dus ook geen vrijmarkt, rommelmarkt of wat van die gading. Hooguit nog een mogelijkheid tot een internet-aankoop.

voor de prijs van een heel brood een leuke Seiko 5(defect) gesnabbelt.

waarempel ,geeft nog licht ook!

heeft wel wat vind ik,niet lelijk maar ook niet mooi of zo.

uurwerk loopt niet,ziet er ook niet vuil uit

Heb met de volgende Rikketik (12 juli) in gedachte om een lopend uurwerk aan te
schaffen,maar weet niet wat zo’n uurwerkje moet kosten .(als hij daar wel te
krijgen is).
kon er afgelopen zondag niet heen.
kroon zit op 4 uur en diameter is ongeveer 36,5mm.
Of zelf uit elkaar halen met de foto’s van het doe-het-zelf reportage van dit forum en er een "eeste project"van maken(met misschien wel een deserstreuze einde)
Zal er eerst nog de nodige gereedschappen voor moeten aanschaffen.

Iemand misschien wat suggesties?

gr Ron

Ik zou het gewoon proberen.
Als het mis gaat koop je voor 50 euro een nieuwe Seiko5 waarvan je het uurwerk zo over kunt zetten.

Zo één met volledig lichtgevende wijzerplaat is best bijzonder. De wijzers zijn ook oud, de uren- en minutenwijzer zitten ook op mijn 6105.

Als je het exacte caliber weet kun je me een mailtje sturen, dan mail ik je de technische handleiding.

Misschien moet de beheerder het aantal forumleden gaan beperken. Hiet virus grijpt nu met zo’n onrustbarende snelheid om zich heen dat alle rommelmarkten in Nederland voortijdig zijn leeggeroofd van alles wat op een horloge lijkt. Waar moet dit heen?

Op de rommelmarkt in Baarn was ook niets te vinden.

Één oud goud dameshorloge gezien, op een afstand. Vond het niet eens de moeite om ervoor te bukken.

Wel wat digitale kinderhorloges en dergelijke…

Ben de Halfords maar binnen gestapt voor wat auto poetsmateriaal en heb vanmiddag m’n auto een grote wasbeurt gegeven. (de Halfords was zowaar open…)

robbie409 Schreef:

Ik zou het gewoon proberen.
Als het mis gaat koop je voor 50 euro een nieuwe
Seiko5 waarvan je het uurwerk zo over kunt
zetten.

Zo één met volledig lichtgevende wijzerplaat is
best bijzonder. De wijzers zijn ook oud, de uren-
en minutenwijzer zitten ook op mijn 6105.

Als je het exacte caliber weet kun je me een
mailtje sturen, dan mail ik je de technische
handleiding.

hoi Rob ,
zat ik ook al aan te denken, wat kan er mis gaan toch?
caliber is volgens mij 7009A, tenminste dat kon ik vinden.
Heb nog een Seiko 5 van (ongeveer) hetzelfde bouwjaar, n.l 75-79 met ook 7009A vermeld,dus zou wel kunnen kloppen.
Ga er zeker mee aan de gang.

p.s is er ook een zichtbodem voor een atlas verkrijgbaar?

gr Ron

Gelukkig heb ik het niet eens geprobeerd (op krukken).
Bukken voor een kraampje zou toch ook eindigen in een totale vernieling van al het uitgestalde… :slight_smile:
Jur

Hoi Ron,

De technische manual heb ik even hier neergezet:
http://www.monsterwatches.nl/temp/7009A.pdf

Een zichtbodem op een Atlas moet net als bij een monster wel te doen zijn. Je moet alleen een Seiko5 vinden die als donor kan fungeren.

Haha… Seiko (5) is hard op weg om net zo’n ‘marker’ van onze civilisatie te worden als Coca Cola en McDonalds en zo: waar ter wereld je ook kijkt, overal op de vreemdste plekken en uithoeken vind je wel iets van deze merken:) (in dit geval zou ik Joepie… zeggen!)

Ik heb zelf ook nog een seiko 5. Nieuw gekocht in de jaren 80. heb hem laten oplappen een jaar geleden. en loopt nog prima. Maar is er in de 5 serie dan vaak wat aan calibers veranderd? ik zie soms prijzen voorbij komen met het caliber van de huidige seiko 5…en die liegen er niet om. Ligt dat dan aan de rest van de specificaties?

In Purmerend was er één :slight_smile:
Een Seiko 5 waar ook in blauwe letters Volvo op stond. Speciaal voor het automerk uitgebracht. We werden het echter niet eens over de prijs :frowning:
Voor de rest wat ouwe meuk en een kraampje met nieuwe horloges voor op dagmarkten (die er overigens wel steeds beter uit gaan zien).