Mijn vrouw is jarig binnenkort en heeft in haar hoofd dat ze een goud(kleurig) horloge wil. Ze is niet echt een liefhebber pur sang en mechanisch vindt ze maar raar wanneer je ook een horloge kunt kopen dat je nooit zelf hoeft op te winden of gelijk te zetten… Wie helpt mij? Misschien wat tips over wat de wederhelften van de andere forumleden dragen?
Ik ben op zoek naar iets met de volgende specs:
Deels of volledig goudkleurig/verguld. Geen rose goud.
26-34mm (ze is erg petite met dunne polsjes)
Niet al te casual maar ook geen dress watch, ze is nog onder in de 30.
Mijn dochter (14) is helemaal idolaat van onderstaand horloge. Krijgt ze van me als ze haar examen met goed gevolg afsluit over een paar jaar. Boven het budget dat je noemt, maar zo ongekend mooi op de juiste pols…koop je ook voor jezelf.
Vroeg mij al af hoelang het zou duren voordat deze vraag zou komen… Laat ik dat maar niet doen, dan komt er meteen nog een verplicht tripje naar de Bijenkorf bij als ze daar achter komt…
De meeste dameshorloges vind ik zelf niet om aan te gluren overigens maar die Nomos is inderdaad wel echt een plaatje!
De vraagsteller gaat m.i. uit van zijn point of view. Dat mag. Dat kan. Maar als ervaren relatiecoach geef ik toch maar graag dat andere point of view: die van de vrouw, de dame. Wat zij wil, weet zij nog niet. Maar ze heeft er wel behoefte aan om daar lang en breed mee bezig te zijn. Vandaar dit advies: verzamel al je geduld, neem een vrije dag en ga met je lief rustig een hele dag winkelen. Je meldt van tevoren, dat je graag met haar horloges wit gaan kijken. O ja, laat ook al je kennis en oordeeltjes thuis achter. Ze staat in de winkel. Jij bent een jager, zij een verzamelaar. En het gaat dus om haar! Dus niks jagen (= recht op het doel afgaan), maar gewoon mee mutsen. " Ja, die vind ik ook heel fraai, schat!" " Inderdaad, lieverd, die mag er ook zijn." " Fijn he, dat we zoveel zien vandaag." Je gaat lekker koffie drinken, biedt een gebakje aan (slaat ze toch af, gezien de komst van de zomer), stelt ook voor straks te gaan lunchen, en gaat na koffie en lunch weer terug naar de eerste winkel, om toch nog dat fraaie horloge te bekijken; tenminste, als zij dat wil. Wie weet, dat je dan de kans hebt te voldoen aan haar wensen! Aan haar behoeften! Joh, dat maakt haar eindeloos blij en je zult beloond worden; dat weet ik uit ervaring. Succes! Een beter advies zul je hier niet krijgen, met al die dominante kereltjes.
Ik heb de stalen variant met parelmoer plaat en briljantjes als index een jaar of 6 geleden gegeven, top ding en een mooi formaat. Longines HydroConquest.