Vrouwelijke equivalent van een Casio Duro?

Goedemiddag,

Binnekort gaan mijn vrouw en ik naar Rio de Janeiro.
Mijn vakantie horloge keuze staat vast, mijn good old Casio Duro " Marlin ". Al vele vakanties mee, verschillende zeeën en zwembaden overleefd. En all in all best comfortabel.

Mijn vrouw aan de andere hand wilt niet haar " bling " horloge meenmen uit voorzichtigheid. Ze wil nu een horloge halen met als criteria "moet in een zwembad mee kunnen springen ". En ja ook hooguit 31 mm want zij heeft kleine polsen.

Ik dacht bij mijzelf doe maar een kleine Swatch en klaar. €70 en veel kleuren. Maar helaas ze zijn alleen maar 30 meter waterbestendig. Verder gekeken en ja vrij weinig waarmee je kan zwemmen in kleine maten en voor een goed prijs.

Daarom mijn vraag aan jullie: bestaat er zo een equivalent van de Casio Duro voor vrouwen? Iets lekker geodkoop waarme je zorgeloos mee kan zwemmen?

2 likes

Mevr. Gup is gek op deze:

Edit: hooguit 31mm :x:

1 like

Ook geen ploprof dan :grin:

Casio F-91W. Officieel slechts “WR”, in werkelijkheid ruimschoots zwem- en snorkelbestendig.

Varianten in tal van kleurtjes te koop.

4 likes

Invicta heeft er een aantal in de Diver Pro serie.
Die kosten je de kop niet.

Jaguar Executive Executive Diver

PS. Een hoop sites halen bar en meter nog wel eens door elkaar.

Succes met je zoektocht, maar 31mm is erg klein, 33/34mm is meer gangbaar, drukvast :slight_smile:

2 likes

Hoef je ook niet te huilen als ie gestolen wordt, iets dat buiten hotels vaak gebeurt in Brazilië. Ze komen daar zelfs op je af als je in de oceaan aan het zwemmen bent met de vraag of je al zwemmend “vrijwillig” je horloge wilt afgeven. Heb diverse collega’s gehad die er voor werk heen gingen en het advies was om buiten je hotel gewoon zo min mogelijk aan waardevolle spullen te dragen dus ook geen horloges.

Mijn vrouw zwemt hier al jaren mee.
Gewoon in Turkije van het strand in de volle zee zo de zee in.

Citizen maakt nu de door Gup genoemde EO202* series, maar hiervoor de EO68 series met 33 mm case.

Draagt iets kleiner. Fototje uploaden werkt nu even niet.