Vrouwen hebben niks met horloges? Think again!

Hmmm. Misschien had je gewoon zin om je andere kwaliteitwn te ontwikkelen

1 like

Wat een leuk verhaal met bijbehorende plaatjes!
Bedankt, heerlijk om te lezen!

1 like

Mooi verhaal en wat een prachtige collectie. Ze kan zo een klein museum beginnen. Erg mooi om te zien.

1 like

Wat een atelier! Mensenlief.

Doodzonde dat @Sajo er intussen niet meer is - account bestaat niet meer, threads foetsjie. Wellicht door de shitstorm van onlangs. :neutral_face:

2 likes

Nee, echt? Dat is balen! Een gemis voor het forum :woozy_face: :face_with_raised_eyebrow:

1 like

Blijkbaar. Ik heb altijd een HF tab open staan die door de forumsoftware netjes geupdated wordt als er nieuwe dingen passeren, en die raakte plots in de war toen er zaken verdwenen.

Er gebeuren rare dingen op het forum de laatste tijd. Vandaag van mij een nietszeggende post (maakt voor de discussie dus ook niets ui) zomaar gevlagd en verwijderd. Hoop irritaties, korte lontjes en zure posts. :face_with_raised_eyebrow:
Ik weet het niet hoor

SERIEUS??
Heeft het HF echt een lid verloren (@Sajo)???

De laatste post die ik van haar heb gelezen was over de opknap van een Longines horloge. Dis was een van de beste posts in lange tijd.

@Sajo mocht je nog meelezen — KOM TERUG!!!

4 likes

Het account is gewoon door een moderator verwijderd. En een @ voor de naam zetten is zinloos als het account niet meer bestaat.

Apart. Niet de reactie die je zou verwachten, maar goed, we zien ook niet alles.

Ja, inderdaad.

Nee hoor niet als je de regels in acht neemt. TL-1 mag helemaal geen ervaring met reactie achterlaten en dan ook nog eens daarin een Whatsapp bericht plaatsen is gewoon dus niet toegestaan.
Verder heb ik geen oordeel wie er nu wel of niet gelijk heeft overigens, maar zo zijn de forum regels.

Ze was ook geen TL-1, anders had de forumsoftware het gewoonweg niet mogelijk gemaakt. De originele thread over de langdurige herstelling wel, de post met ervaring met de verkoper kwam later (in het goede forum). :wink:

Hm, zou kunnen inderdaad. Maar je zou denken dat het dan eenvoudiger is van het bericht op te schonen en een waarschuwing te geven dan het lid buiten te keilen en alle (waardevolle) content mee te gooien.

Maar het is makkelijk leuteren voor wie niet alle relevante info heeft. Desalniettemin, zonde. Moving on. :man_shrugging:t2:

Tsja
 wel een mooie post door verloren.

Sowieso is de “ervaringen met” rubriek een beetje lastig. Want zodra er wat kritisch wordt gezegd, of ruzie ontstaat tussen leden (TL1+) is het ook snel weg.

Beter doet HF die categorie maar meteen weg.

1 like

Super cool en ook belangrijk om van je te laten horen als vrouw in deze hobby. Dit kan voor beginnende vrouwelijke horloge-enthousiastelingen ook een leuke bemoediging/bevestiging zijn zijn :slight_smile:

2 likes

Dat was ze 100% zeker wel. Na beëindiging van haar eerdere account was dit hun ( samen met haar man John ) nieuwe account.

1 like

Ah, ik was idd mis. Het forumdeel “ervaring met verkopers” is TL-1 open, “ervaring met horlogemakers” niet. Beetje vreemd, maar da’s weer een ander onderwerp.

1 like

Je kan natuurlijk wel wat flexibeler zijn indien het een bekende (oud)forummer is met een in het wereldje bekendere horlogemaker.

Het geheel is alleen ook niet heel sjiek van Sajo

1 like

Was jij het niet die de vorige eigenaar van die Longines erbij haalde? :sweat_smile:

1 like

Ja klopt. En bood aan dat te verwijderen. Herkende het horloge dacht ik, en kon dat niet rijmen met het verhaal gezien Vinwat’s reputatie

1 like

Pfff. Sajo denderde binnen met een geweldige draad; met een opmerking over het horloge dat ze had gekocht en niet volgens de verwachtingen was van hoe het was aangeboden. De meeste HF-ers die reageerden daarop neutraal positief (“jammer, zeg”), een enkeling vond dat dit zo niet kon.
Dan komt er een verslag van een bezoek aan haar werkplaats. Ik heb dat ook als positief ervaren en er groeide bewondering voor Sajo en haar vaardigheden. Verscheen ze zelfs niet op een foto?
En nu is de vogel gevlogen.
Als het allemaal zuivere Sajo koffie is: ontzettend jammer.
En ergens knaagt het gevoel bij mij: het was wel allemaal erg mooi en bewonderenswaardig. TĂ© mooi?
Ik hoop, dat ik er naast zit.