Vrouwenhorloge onder de €500,-

Dag allemaal,

Voor mijn vriendin wil ik een horloge cadeau doen.
Nu ben ik eigenlijk niet thuis in de vrouwen horloges en ben ik benieuwd naar jullie advies en kunnen jullie dit zien als een inspiratie topic.

Merken die jullie adviseren of juist afraden.
Qua design sta ik nog voor alles open op een heel klassiek design na dan. Ze is 24 dus het mag wel bij haar leeftijd passen.

Het liefste een automaat, geen quartz.

Ik ben heel benieuwd,
Alvast bedankt!

Tip: ik zou haar zelf in elk geval ook betrekken in de keuze voordat je tot aankoop overgaat. Zij zal misschien niet kijken naar merk etc, maar wel naar hoe het oogt.
Het zou jammer zijn om haar een kado te geven dat ze niet mooi vindt.

Zelf heb ik mijn vrouw destijds een Seiko quartz kado gedaan, en die heeft het echt bijzonder lang goed gedaan. Ik vond zelf dat Seiko toen ook erg mooie dames modellen in de collectie had.
Mijn huidige vriendin kocht zelf een Jacob Jensen. Die zag er leuk uit, maar was in no-time (…) defect en niet meer te repareren.

1 like

Momenteel is het erg lastig om te bepalen wat een vrouw om haar pols wil; die van een collega van me draagt bijvoorbeeld klatsers tot 42 mm, maar het kan evengoed dat je vriendin een veel smaller horloge wil. Betrek haar er zeker bij, of probeer eerst een beetje te hengelen naar waar haar voorkeur ligt. :slight_smile:

Onder de 500 wordt voor een (nieuwe) automaat wel een beperktere keuze qua merken - Tissot, Seiko, Orient bijvoorbeeld.

Vraag 1 lijkt me; denk je dat ze het een leuk cadeau zal vinden?
Houd er rekening mee dat je als HF lid mogelijk een bijzondere kijk op de wereld hebt :wink:

Dat jij voor veel open staat is mooi, maar belangrijker (en makkelijker zoeken) is waar je vriendin voor open staat. Alleen automaat en Max €500 lijken mij onvoldoende parameters.

Rond, vierkant, staal, op leer, sportief, elegant, bi-color, 26mm of toch 36mm, of …….

Prisma en Boccia maken erg fraaie dameshorloges, echter wel quartz. Hoe dan ook, mijn lief is er blij mee.

Certina

Je kan hier is kijken

1 like

Er zijn een hoop leuke damesmodellen te vinden bij o.a. Tissot en Seiko, maar vaak zijn het quartz uurwerken.
Wellicht kun jij zelf alvast een selectie maken via het www en vervolgens één of meerdere winkels zoeken die dezen het aanbod hebben. Dan lekker samen op pad (over een week of twee) en haar eigen mening vragen.
Het feit dat jij de moeite hebt genomen om dat te organiseren is waarschijnlijk al een cadeau op zich. De uiteindelijke keuze is dan van ondergeschikt belang.

Bedankt allen voor jullie antwoord!

Dit helpt mij zeker verder om een richting te vinden in de duizenden horloges.

Mooi elegant horloge, welke je misschien wel met iets korting mag komen halen.

Zwitsers, automaat, betaalbaar👍🏻 En een Nederlands tintje

Ik zou n Meistersinger Neo kopen op Mesh. :+1:

Ik zou lekker Quartz kopen… is veel handiger

Zeker als ze niet elke dag een horloge draagt.
Dat steeds verzetten vinden wij leuk maar de meeste “normale” mensen zitten hier niet op te wachten.

2 likes

Ik zou zeker ook quartz overwegen.
Kijk eens bij Junghans Max Bill Damen.
Ben je voor €500 mee gesteld.

2 likes

Mijn vrouw was hier heel blij mee, ik moest hem wel importeren maar ze draagt hem graag. Op ebay gekocht voor €450 incl importkosten.

Overigens draagt ze ook graag haar MK en Invicta specialty, maar op de Glycine is ze erg zuinig.